13

مراسم تقدیر از برگزیدگان خراسان‌رضوی در ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی

  • کد خبر : 1395
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۱۷
مراسم تقدیر از  برگزیدگان خراسان‌رضوی در ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی
مراسم تقدیر از برگزیدگان ششمین جشنواره ملی اسباب بازی با حضور مدیر کل کانون خراسان‌رضوی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی و حضور مجازی مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون کشور در محل پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، محسن حموله دبیر ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی که به صورت مجازی در این مراسم حضور داشت گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا ششمین جشنواره ملی اسباب بازی به صورت مجازی برگزارشد.
مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون کشور بیان داشت: یکی از نقدهایی که به دوره‌های قبلی جشنواره وارد می‌کردند این بود که جشنواره در تهران برگزار می‌شد و شهرستان‌ها در آن نقشی نداشتند لذا امسال تمام بخش‌های جشنواره در بستر سایت آماده شد و از اول زمستان تا ۱۱ اسفند جشنواره ملی اسباب بازی به صورت مجازی برگزار شد.
وی افزود: یکی از بخش‌های مهم جشنواره بخش رقابتی است که همه ساله آثار تولیدی سال گذشته در این بخش بررسی می‌شود و امسال نیز بخش رقابتی، جایزه و برندگانی در دو بخش اسباب بازی ایرانی و عروسک ایرانی داشت.
محسن حموله اظهارداشت: امسال نقش شهرستانها در جشنواره پر رنگ بود و بیش از ۷۰ درصد از مخاطبین از استان‌ها بودند. ما باید همه تلاش کنیم که اسباب‌بازی در نزدهمگان به عنوان یک کالای فرهنگی شناخته بشود.

در ادامه ابراهیم زره‌ساز مدیرکل استان در خصوص اهمیت اسباب بازی در رشد کودکان گفت: اسباب بازی دارای اهمیت زیادی در رشد روانی کودک دارد و یکی از روشهای تربیتی به حساب می‌آید طوری که کودکان بیشترین ساعت بیداری خود را به بازی و فعالیت می‌پردازند و لذا تحقیق و توجه به خواسته‌های کودکان دراین راستا بسیار حایز اهمیت است.
وی در ادامه افزود: انتخاب اسباب‌بازی مناسب و نوع بازی نیز اصلی‌ترین راه یادگیری برای کودکان است و باعث خلاقیت و رشد فکری و جسمی کودک می‌گردد.
رضا قنبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی ضمن ابراز خرسندی از این رویداد گفت: اینکه جوانان خوش فکر کشورمان امروزه با تلاش و پشت‌کار به مسائل روز کشور می‌پردازند و نیازهای کشور را برطرف می‌کنند جای بسی خوشحالی دارد. امیدوارم که شتاب استفاده از دانش و جوانان در کشور بیشتر بشود تا شاهد اتفاق‌های خوبی باشیم.
شایان ذکر است آقای حاجی‌زاده از مجموعه تولیدی بیس در بخش رقابتی حائز رتبه دوم بسته بندی، رتبه دوم کیفیت ساخت اسباب بازی چوبی و جایزه ویژه ستاد علوم شناختی از سوی معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری شد و همچنین کامیار نصیری فر و داوود دیبا از مجموعه اسلیما گیمز حائز رتبه اول در بخش تصویر سازی شدند و احسان نظری از مجموعه اسلیما گیمز حائز رتبه دوم در بخش فکر و ذهن شد. فاطمه زهرا اسماعیل‌زاده از مجموعه سیتا کودک حائز جایزه علوم شناختی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=1395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.