8

ممکن است کی‌یف در عرض ۷۲ ساعت سقوط کند

  • کد خبر : 3731
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
ممکن است کی‌یف در عرض ۷۲ ساعت سقوط کند
مقام‌های دولت بایدن تاکید کردند که ممکن است روس‌ها از تامین کمک نظامی چشمگیر برای اوکراین به عنوان بهانه‌ای برای آغاز حمله سوءاستفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، چندین منبع مطلع در کنگره آمریکا به فاکس نیوز گفتند، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جلسه غیرعلنی دوم و سوم فوریه به قانونگذاران تاکید کرد که یک “حمله تمام عیار” روسیه به اوکراین ممکن است به سقوط کی‌یف ظرف ۷۲ ساعت منجر شود و ممکن است به قیمت مرگ ۱۵ هزار نظامی اوکراینی و ۴۰۰۰ نظامی روس باشد.

چندین قانونگذار آمریکایی در آن جلسه ابراز نگرانی کردند که دولت بایدن واکنش فوری برای تامین کمک نظامی چشمگیر به اوکراین نداشته است، از جمله با سامانه‌های ضد هواپیما و راکت‌انداز “که بشود از آنها برای دفاع مقابل حمله روسیه استفاده کرد.”

مقام‌های دولت بایدن در آن نشست‌ها تاکید کردند که “ممکن است روس‌ها از تامین کمک نظامی چشمگیر برای اوکراین به عنوان بهانه‌ای برای آغاز حمله سوءاستفاده کنند.”

گرچه اوکراین از طریق یک بسته اختصاصی ۲۰۰ میلیون دلاری که دسامبر تایید شد، کمک نظامی از ایالات متحده دریافت می‌کند، اما ۶۰۰ میلیون دلار کمک هم از انگلیس و کشورهای بالتیک گرفته است که شامل موشک‌های ضد تانک جاولین و مدل‌های قدیمی‌تر موشک‌های ضد هواپیمای قابل حمل استینگر می‌شود.

چندین مقام دولت بایدن در نشست مذکور با قانونگذاران آمریکایی حاضر بودند، از جمله آنتونی بلینکن وزیر خارجه، لوید آستین وزیر دفاع، آوریل هاینس مدیر اطلاعات ملی، مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش، آلخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی، والی آدیمو معاون وزیر خزانه‌داری، دون گریوز معاون وزیر تجارت و ایزابل کلمن، معاون یواس‌اید.

همچنین یک مقام مطلع از برنامه‌ریزی‌ها گفت، ایالات متحده روی تدارکاتی برای مدیریت یک بحران پناهجویان و مهاجران کار می‌کند. همینطور متحدان اروپایی واشنگتن بحث‌هایی درباره میزبانی و مدیریت سیل پناهجویان با این تصور دارند که با وقوع یک حمله، اتباع اوکراینی به دیگر قسمت‌های اروپا پناه می‌برند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.