10

سفر رئیسی به روسیه| روابط تهران ـ مسکو ارتقا خواهد یافت

  • کد خبر : 3651
  • ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
سفر رئیسی به روسیه| روابط تهران ـ مسکو ارتقا خواهد یافت
رئیس‌جمهور پیش از عزیمت به مسکو گفت: گفت‌وگوهای ایران و روسیه که از کشورهای مهم و پرنفوذ در منطقه هستند می‌تواند برای امنیت، روابط اقتصادی و تجاری منطقه مؤثر باشد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز پیش از عزیمت به روسیه، طی سخنانی اظهار داشت: این سفر به‌دعوت رئیس‌جمهور محترم روسیه و برای ارتقای دیپلماسی همسایگی و منطقه‌ای تلاش می‌شود.

وی افزود: به‌دنبال برقراری و تقویت ارتباط‌ با همه همسایگان به‌ویژه کشور روسیه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری هستیم و این سفر می‌تواند نقطه عطفی برای ارتقا و تحکیم سطح مناسبات با روسیه باشد.

رئیس‌جمهور با توجه به وجود ظرفیت‌های گسترده همکاری بین تهران و مسکو در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و انرژی، خاطرنشان کرد: سطح کنونی همکاری تجاری و اقتصادی برای هیچ‌کدام از دو کشور رضایت‌بخش نیست و لازم است ارتقا یابد و به سطح بسیار بالاتری برسد و امیدواریم این سفر بتواند در جهت تأمین منافع مشترک دو کشور که در عرصه منطقه‌ای و جهانی تأثیرگذار است، گام مؤثری را به‌همراه خود داشته باشد.

رئیسی، علاوه بر دیدار  با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه، حضور و سخنرانی در نشست عمومی مجلس دوما،‌ دیدار با ایرانیان مقیم روسیه و نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی روس، بخشی از برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در این سفر ۲روزه است.

وزرای امور خارجه، نفت و امور اقتصادی و دارایی رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3651

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.