4

چرایی سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری

  • کد خبر : 6176
  • ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸
چرایی سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری

بی‌شک، نقش عمده صنعت گردشگری در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته جهان را نمی‌توان نادیده گرفت، به‌طوری که باعث شده با نگاه ویژه‌ای که دولت‌ها به این صنعت پولساز دارند، بیشترین بهره‌مندی را با سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری از آن خود کنند. ایتالیا به‌دلیل دارا بودن جاذبه‌های متعدد توریستی، همواره یکی از مقاصد مهم گردشگری در […]

بی‌شک، نقش عمده صنعت گردشگری در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته جهان را نمی‌توان نادیده گرفت، به‌طوری که باعث شده با نگاه ویژه‌ای که دولت‌ها به این صنعت پولساز دارند، بیشترین بهره‌مندی را با سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری از آن خود کنند.

ایتالیا به‌دلیل دارا بودن جاذبه‌های متعدد توریستی، همواره یکی از مقاصد مهم گردشگری در سطح بین‌المللی به شمار آمده به‌طوری که درآمد عمده برخی از ساکنان شهرهای آن از صنعت گردشگری می‌باشد.

کشورهای در حال توسعه نیز همواره سعی کرده‌اند شانس خود را در استفاده از مزیتی که صنعت گردشگری در اختیارشان قرار داده امتحان کرده و این نکته همیشه موردتوجه فعالان اقتصادی و علاقه‌مندان بسیار زیادی بوده است.

به‌دلیل وجود اماکن تاریخی بسیار و ویژگی‌های جغرافیایی و طبیعی فراوان، فرصت‌های بی‌نظیر و بکر زیادی در ایران برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری وجود دارد.

در واقع از پتانسیل‌های موجود گردشگری کشور، استفاده چندانی نشده است و همین امر باعث شده تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران از جذابیت‌های بالایی برخوردار باشد.

توسعه گردشگری وابستگی کامل به سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در کشور نیز دارد و سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری، فرصت‌های کشف نشده بسیاری را می تواند در اختیار کشور و سرمایه‌گذاران قرار دهد.

تقریبا تمامی کشورهای جهان رقابت تنگاتنگی را برای بهره‌مندی از مزایای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی صنعت گردشگری دارند و می‌توان گفت، یکی از عوامل مهم پیونددهنده اقتصاد کشورها به‌ویژه کشورهای در حال توسعه با اقتصاد جهانی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی است.

علاوه بر این، یکی از مهمترین عوامل مهم چرایی سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری و اثرات مثبتش، بحث اشتغال‌آفرینی مستقیم و غیرمستقیمی است که موضوع گردشگری به‌وجود خواهد آورد و باتوجه به شرایط کنونی جامعه، با پرداختن به این صنعت تاثیرگذار جهانی، درهای جدیدی به روی اشتغال باز خواهد شد.

در نهایت باید به این موضوع تاکید کرد که محصول نهایی گردشگری حاصل توجه دولت به عنوان بازیگر اصلی و قانونگذار این بخش اقتصادی و فعالان این صنعت در بخش های مختلف صنعت گردشگری است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=6176

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.