10

سرایت دلتا کرونا، ۶۰ برابر بیشتر از گونه انگلیسی است

  • کد خبر : 2155
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
سرایت دلتا کرونا، ۶۰ برابر بیشتر از گونه انگلیسی است
اپیدمیولوژیست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: گونه دلتای کرونا در خراسان شمالی این ویروس تشخیص داده نشده، اما باتوجه به مراودات این استان با خراسان رضوی، به احتمال زیاد وارد خراسان شمالی نیز شده است.

به گزارش پایگاه خبری شرق نگار، حمیدرضا شرکاء، اپیدمیولوژیست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این خصوص اظهار کرد: در حال حاضر گونه جدید کرونا که به نام دلتا معروف شده، بیش از ۸۰ کشور جهان را درگیر کرده است.

وی گفت: قابلیت سرایت گونه دلتا ویروس کرونا، نسبت به ویروس کرونا انگلیسی تا ۶۰ برابر بیشتر است و از ابتدای شیوع کرونا تاکنون جهش های مختلفی شناسایی شده است.

اپیدمیولوژیست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی این گونه ها را براساس حروف یونانی نامگذاری کرده که کرونا آلفا را به نوع انگلیسی و دلتا به کرونا هندی نسبت داده اند، در حال حاضر گونه جدید کرونا که به نام دلتا معروف شده، بیش از ۸۰ کشور جهان را درگیر کرده است.

وی افزود: گونه قالب کرونا در آمریکا و انگلیس گونه دلتا است و در کشور ایران نیز این گونه در استان های مختلف شناسایی شده، علی رغم اینکه در خراسان شمالی این ویروس تشخیص داده نشده ، اما باتوجه به مراودات این استان با خراسان رضوی، به احتمال زیاد وارد خراسان شمالی نیز شده است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2155

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.