2
سخنگوی آب کشور عنوان کرد:

ذخیره ۱۸ میلیارد متر مکعبی آب در سدها

  • کد خبر : 6403
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
ذخیره ۱۸ میلیارد متر مکعبی آب در سدها
سخنگوی آب کشور از ذخیره ۱۸ میلیارد متر مکعبی آب در سدهای کشور خبر داد.

به گزارش شرق‌نگار، سخنگوی آب کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بر اساس اطلاعاتی که از  ایستگاه‌های وزارت نیرو به‌دست آمده، آب‌های دریافتی ۲۸ میلی متر است و در مقایسه با متوسط بلندمدت ۵۴ ساله ۱۶ درصد کاهش بارندگی داشتیم و نسبت به سال گذشته در شرایط مشابه به سر می‌بریم.

فیروز قاسم‌زاده گفت: همه تلاش وزارت نیرو این خواهد بود که هیچ شهری و به خصوص تهران با مشکل آب شرب روبرو نشوند و هدف این است که به هر نحوی که ممکن باشد آب شرب مورد نیاز شهروندان تامین شود.

وی با بیان اینکه حجم آب سدها به ۲۱.۱ میلیارد متر مکعب رسیده است، افزود: سدهای کشور ۴۳ درصد پرشدگی دارند که تقریبا معادل سال گذشته است و نسبت به سال گذشته ۲ درصد رشد داشته است.

سخنگوی آب کشور با اشاره به نیروگاههای برقابی گفت: تعداد نیروگاههای برقابی از ۱۸۰۴ مگاوات قبل از انقلاب به ظرفیت اسمی ۱۲۱۸۸ مگاوات رسیده یعنی ۷ برابر شده که از این میزان نیز ۶۰۸ مگاوات در برنامه ششم اجرا شده است.

قاسم‌زاده افزود: ما اکنون بدنبال منابعی هستیم که در شرایط اضطراری از رودخانه ها، خرید چاه کشاورزی و تخصیص های جدید استفاده کنیم تا مشکلی برای تامین آب شرب تهران نداشته باشیم و همچنین ۱۸ میلیارد متر مکعب آب در سدهای کشور ذخیره شده است.

وی در ادامه گفت: در برنامه ششم توسعه ۶۹ هزار و ۶۰۰ چاه مسدود شده که از محل انسداد آنها ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب در آب‌خوانها ذخیره شده است و همچنین ۱۲۳ هزار پروانه چاه در برنامه ششم نیز اصلاح شده است.

قاسم زاده با بیان اینکه ما برنامه مصرف بهینه را اعمال کردیم تا کمترین تنش را داشته باشیم، اظهار داشت: خروجی آب از سدها ۶.۸۵ میلیارد متر مکعب بوده که ۱۴ درصد کاهش را نشان می دهد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=6403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.