10

هجده رشته تخصصی در حوزه کشاورزی فعالیت دارند

  • کد خبر : 3846
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
هجده رشته تخصصی در حوزه کشاورزی فعالیت دارند
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان گفت: در حال حاضر ۱۸ رشته تخصصی در حوزه کشاورزی در حال فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، محمد رضا شریفی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی در نشست خبری سازمان بسیج جامعه کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی گفت: سازمان نظام مهندسی در تیر ۱۳۹۰ در مجلس مجوز تاسیس خود را گرفته و این مجوز نیز توسط وزیر وقت ابلاغ شد که از جمله اهداف این سازمان، ارتقاء اخلاق حرفه ای، ارتقاء سطح دانش و فن آوری جدید، حفظ محیط زیست، حمایت از حقوق صنفی و حمایت از تشکل های صنفی، که وظیفه ذاتی اشتغال را دارند، بوده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰حدود ۱۰۵ پروانه مربوط به بهره برداری دام و طیور و شیلات، ۴۲۱ مورد تمدید پروانه و ۱۰۱ مورد پروانه تاسیس تولیدی بوده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی با بیان اینکه، ۱۸ رشته تخصصی در حوزه کشاورزی داریم اظهار داشت: طبق قوانین جامع نظام دامپروری هر واحد باید از کارشناس رتبه بندی شده اجبارا استفاده کند، اما خلاء ورود کارشناس در مزرعه نیز وجود دارد.

در ادامه مهدی خسروی، معاون برنامه‌ریزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به حمایت از مهندسان بخش کشاورزی، گفت: آینده روشنی را در بخش کشاورزی برای این افراد متصور خواهیم بود و نکته مهم این است که قوانین به نفع کشاورز است اما به درستی اجرا نشده است.

وی ادامه داد: یکی از این قوانین، افزایش بهره‌وری در واحد کشاورزی است که باید در اجرای آن از مراکز غیر دولتی استفاده نمایند که متاسفانه بسیاری اجرا نشده و حمایت لازم نیز انجام نمی گیرد.

وی اضافه کرد: اگر پروسه‌ای را طی می‌کنیم، بر اساس قوانین بوده و خارج از این نیز نخواهد بود.

 

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.