3

نخستین رویداد ملی ایده پردازی “سقاخونه” در مشهد برگزار شد

  • کد خبر : 7496
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹
نخستین رویداد ملی ایده پردازی “سقاخونه” در مشهد برگزار شد
نخستین رویداد ملی ایده پردازی "سقاخونه" (پذیرش و حمایت از ایده‌های استارتاپی حوزه زیارت) در آستانه میلاد امام رضا (ع) در مشهد برگزار شد.

به گزارش شرق‌نگار، معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد روز سه شنبه در حاشیه مراسم اختتامیه این رویداد در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این رویداد با هدف افزایش ماندگاری زائر در شهرهای زیارتی،برنامه ریزی و اجرایی شده است.

سید جلیل بامشکی اضافه کرد: بیش از ۳۰۰ ایده از سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد ارسال شده بود که پس از چندمین مرحله بررسی، ۲۵ ایده به مرحله نهایی راه یافت.

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: داوری‌ها با حضور نمایندگان اعتاب مقدسه آستان‌های قدس رضوی، احمدبن‌موسی(ع) و فاطمه معصومه(س) و شهرداری‌های شهرهای مشهد، شیراز و قم و همچنین افرادی از بنیاد ملی نخبگان، خانه فناوری اشراق و اساتید دانشگاهی انجام شده است.

با مشکی ادامه داد: چهارم و پنجم اردیبهشت‌ماه مرحله نخست داوری این رویداد در شیراز برگزار شد و مراسم اختتامیه این رویداد نیز امروز در مشهد برگزار شد.

وی افزود: ایده‌های ارائه شده در حوزه‌هایی چون سوغات زائر، فناوری اطلاعات، برنامه‌ریزی سفر، آشنایی با مشاهیر و فرزانگان، ارائه خدمات به زائران، خدمات شهری و موضوعات مرتبط با زیارت است.

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد هدف دیگر از تعریف و اجرایی شدن رویداد ملی سقاخونه را ایجاد انسجام و هماهنگی بین شهرهای زیارتی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی، مشارکت اجتماعی شهروندان، نخبگان و تشکل‌های مردمی عنوان کرد.

بامشکی افزود: بهره‌گیری از نظرات، ایده‌ها و طرح‌های نخبگانی ارائه شده، موجب تقویت برنامه‌ریزی شهری برای ارائه خدمات مطلوب به زائران و گردشگران، افزایش ماندگاری، رونق اقتصاد فرهنگ و اقتصاد شهری و افزایش رضایتمندی زائران شد.

همچنین امروز در مشهد و در حاشیه این مراسم، دبیرخانه شهرهای زیارتی کشور با محوریت چهار شهر مشهد، قم، شیراز، تهران و تمام کلانشهرها و شهرهایی که امامزاده‌های منتسب به امام رضا دارند افتتاح شد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=7496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.