4

رویداد آموزشی آتش‌نشانی و ایمنی شهری شهرداری مشهد برگزار شد

  • کد خبر : 4707
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
رویداد آموزشی آتش‌نشانی و ایمنی شهری شهرداری مشهد برگزار شد
مدیر کل دفترنوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد ضمن بازدید از ایستگاه 30 آتش نشانی مشهد از برگزاری رویداد آموزشی آتش نشانی و ایمنی شهری با رویکرد مسئله محور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار” مهدی یاراحمدی خراسانی” در ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان، از خود گذشتگی و زحمات آتش نشانان را الگوی جامعه دانست و از زحمات ایشان تقدیر و تشکر نمود.
یاراحمدی خراسانی گفت:آتش‌نشانان، مجاهدان عرصه ایثار و فداکاری هستند که بی ادعا و خالصانه در برابر حوادث طبیعی و پیش بینی نشده جان خود را در طبق اخلاص می گذارند و به عمق خطر می‌روند تا آسایش و رفاه شهروندان تأمین شود.
وی افزود: آتش نشانان همواره پیش قراول تامین سلامت و ایمنی شهروندان بوده اند و یکی از سازمان‌هایی که مردم به آن اعتماد و امید کامل دارند سازمان آتش‌نشانی است، زیرا وظیفه نجات مردم را برعهده دارند.
یاراحمدی در ادامه به برنامه ریزی و برگزاری رویدادهای آموزشی سازمان های شهرداری مشهد اشاره کرد و گفت: هر سازمان شهرداری مشهد با توجه به گستردگی وظایف، مسایلی دارد که باید شناخته شود ما معتقدیم تحول مستلزم کوشش همگانی است و اینکه برنامه ریزی بر اساس بازدید های میدانی منجر به تحول می شود.
وی تصریح کرد: نگاه ما به مجموعه آتش نشانی خاص می باشد چرا که شما با همکاران مجموعه های اداری مستقر در دیگر مجموعه های مدیریتی شهرداری به لحاظ کار و وظیفه ای که برعهده تان است متفاوت عمل میکنید، آتش نشانان کانون امنیت و آرامش شهروندان هستند.
مدیر کل دفترنوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه فرهنگ ایمنی در شهر هنوز نهادینه نشده است گفت: مدیریت شهری شهرداری مشهد از حوزه فرهنگی انتظار دارد تا بخشی از فعالیت‌های خود را به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی اختصاص دهد.
یاراحمدی خراسانی در خاتمه ضمن تشکر و قدردانی از حضور کارکنان سازمان در این رویداد آموزشی و تاکید بر تدوین برنامه های آموزشی با رویکرد مسئله محور و بیان مسایل و موضوعات مختلف به گروه آموزش و توانمندسازی دفتر، اظهار امیدواری کرد تا تلاش و کوشش مداوم سازمان آتش نشانی و دفترنوسازی و تحول به ارتباط بیشتر و مشارکت هر چه بیشتر شهروندان و مدیریت شهری شهرداری مشهد منجر شود.

در ادامه جلسه نیز آتشپاد سوم مجید فرهادی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی نیزضمن خیرمقدم و خداقوت به مهمانان و مدعوین ،معاونان عملیاتی و کارکنان ایستگاه ۳۰ آتش نشانی به ارایه گزارشی مختصر از فعالیت ها و اقدامات سازمان پرداخت و گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با ۵۴ ایستگاه در شهر مشهد انجام وظیفه میکند
وی به وظیفه خطیر آتش نشانان اشاره کرد و گفت : برخی از همکاران آتش نشان شهرداری مشهد هم اکنون در شهریزد، و برای اعزام به سیل زدگان رفسنجان عازم هستند .
فرهادی گفت: در سازمان آتش نشانی ما افتخار دارا بودن تیم های ورزشی منتخبی را داریم ،کسب افتخار در مسابقات ورزشی کشور هلند و مدال های رنگارنگی که در این مسابقات کسب کردند .
وی در ادامه با اشاره به اینکه در گذشته حتی به کشور افغانستان با هدف ارایه خدمات ایمنی آتش نشان اعزام شده اند گفت: آتش نشان امدادگر ایرانی ، مرز، قوم و جنسیت نمی شناسد زیرا دارای تفکرعملیاتی بوده و به کمک حادثه دیدگان می شتابند.
فرهادی افزود : وظیفه من به عنوان مسئول سازمان بحث هدایت و حمایت از سرمایه های انسانی سازمان آتش نشانی است که در این بین ازمدیران قدرشناس و شخص شهردارمشهد که نگاه خوبی که به آتش نشانی دارند تشکر میکنم .
شایان ذکر است: رویداد آموزشی آتش نشانی ایمنی شهری با هدف حفظ آمادگی در مواجهه با حوادث مربوط به آتش سوزی و همچنین افزایش آگاهی ها و مهارتهای عمومی پرسنل آتش نشانی دوشنبه ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ در محل ایستگاه ۳۰ آتش نشانی برگزار شد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=4707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.