9

روسیه برای ایران پیام فرستاد

  • کد خبر : 1420
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴
روسیه برای ایران پیام فرستاد
وزارت خارجه روسیه در بیستمین سالگرد معاهده اساس روابط متقابل در بیانیه ای اعلام کرد: دوستی و حسن همجواری بین ایران و روسیه در راستای منافع مردم دو کشور و نیز ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و فراتر از آن هر سال مستحکم تر می شود.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، وزارت خارجه روسیه همزمان با بیستمین سالگرد امضای معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: ۱۲ مارس ۲۰۲۱ مصادف با بیستمین سالگرد امضای قرارداد اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه مصادف است.

این بیانیه می افزاید: این سند مرحله ای تاریخی در روابط بین کشورهای ماست. ایران و روسیه ضمن علاقه مندی برای تحکیم مناسبات در زمینه های سیاسی، اقتصادی- تجاری، علمی- فنی، فرهنگی- بشردوستانه  و دیگر حوزه ها و نیز با درک ضرورت ایجاد صلح بر اساس پایبندی دقیق به مفاد منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی، توافق کرده اند تا روابط بین خود را بر مبنای اصول برابری حاکمیتی، اعتماد متقابل، احترام به حاکمیت، تمامیت ارضی، استقلال و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر تنظیم کنند.

در این بیانیه آمده است: دوستی و حسن همجواری بین ایران و روسیه در راستای منافع مردم دو کشور و نیز ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و فراتر از آن سال به سال مستحکم تر می شود.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه عنوان کرده است: تهران و مسکو با «بسته ای» از دستاوردها در همه حوزه ها به استقبال این سالگرد آمده اند. ظرفیت های کنونی به کار گرفته نشده و پتانسیل شراکت متقابل، چشم اندازهای گسترده ای را برای تعمیق و توسعه مناسبات چندوجهی بین دو کشور باز می کند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=1420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.