15
استاندار در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان نیشابور:

. رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی به ۶۵ درصد رسیده است

  • کد خبر : 2550
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
. رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی به ۶۵ درصد رسیده است
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به 65 درصد رسیده است، گفت: این مقدار کافی نیست و اگر بخواهیم از رعایت پروتکل‌های بهداشتی نتیجه بگیریم، باید این میزان را به بالای 85 درصد برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری شرق نگار، محمدصادق معتمدیان نیمه شب یکشنبه طی سفر به شهرستان نیشابور و حضور در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان، اظهار کرد: از دو هفته گذشته با شدت یافتن موج پنجم، جلسات ستاد کرونا و قرارگاه عملیاتی هر روز به طور منظم برگزار می‌شود و تمامی بخش‌های استان را دخیل کرده‌ایم تا بتوانیم شاهد قطع زنجیره بیماری باشیم.
استاندار خراسان رضوی با قدردانی از همکاری‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا افزود: طی نیازهایی که در مشهد پیدا کردیم، نیروی زمینی سپاه در این زمینه با راه‌اندازی یک بیمارستان مجهز و اضافه کردن ۱۶۰ تخت در کمتر از چهار روز به کمک ما آمد که جای قدردانی دارد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کنترل بیماری در سطح استان افزود: یک هفته قبل از تعطیلات سراسری، تمامی ورودی‌های استان را با یک تصمیم استانی مسدود کردیم و جای دارد از عزیزانمان در نیروی انتظامی تقدیر کنیم.
معتمدیان ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که جزو اولویت‌های ما بوده، توجه به مسائل پیشگیری است. لذا بخش قابل توجهی از این امر به اقناع سازی افکار عمومی بر می‌گردد.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه باید افق بلند مدتی برای مقابله با کرونا ترسیم کنیم، خاطرنشان کرد: امروز صرفا مدیریت بیماری کرونا مطرح نیست بلکه با یک چالش بلند مدت روبرو هستیم. در این راستا تا رسیدن به درصد مطلوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی هنوز فاصله داریم و باید مردم بیشتر همراهی کنند.
وی به ظرفیت‌های بالقوه صداوسیما، رسانه‌ها و مطبوعات استان اشاره کرد و گفت: بحث اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
معتمدیان با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به ۶۵ درصد رسیده است، گفت: این مقدار کافی نیست و اگر بخواهیم از رعایت پروتکل‌های بهداشتی نتیجه بگیریم، باید این میزان را به بالای ۸۵ درصد برسانیم.
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: همه ظرفیت‎‌های شهرستان با یک اقدام جهادی باید پای کار باشند تا افزایش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ، شاهد باشیم.
وی خواستار شد: فرماندار شهرستان نیشابور سریعا باید زیرساخت‌های لازم را برای انجام واکسیناسیون با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف و نیروهای مسلح شناسایی کنند تا هرچه زودتر مراکز فوق تجهیز شود.
معتمدیان خواهان گسترش مراکز خدمات سرپایی بیماران کرونایی در شهرستان شد و افزود: این امر باعث کاهش حجم ورودی بیماران به بیمارستان‌ها می‌شود. به طور مثال در شهرستان مشهد تاکنون ۱۱ مراکز خدمات سرپایی شبانه روزی شدند.
استاندار خراسان رضوی به ظرفیت بالقوه پزشکان استان اشاره کرد و گفت: ۱۷ هزار پزشک در خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند که ذیل سازمان نظام پزشکی تعریف شده‌اند و در این راستا درخواست داریم تا سایر ظرفیت فارغ التحصیلان پزشکی شناسایی و ضمن سازماندهی، برای مقابله با کرونا بسیج شوند.
گفتنی است؛ شرکت در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان برای اطلاع از آخرین وضعیت درمان بیماران، بستری‌ها و موارد ابتلا از جمله برنامه‌های استاندار خراسان رضوی بود‌.
لازم به ذکر است؛ بازدید از سالن ورزشی شهدای مدافع حرم تیپ ۲۱ امام رضا بمنظور اطلاع از آخرین مراحل آماده سازی بیمارستان ۹۶ تختخوابی سطح ۴،
و بازدید از بیمارستان ۲۲ بهمن بخشی دیگر از برنامه‌های معتمدیان بود که صورت گرفت.
لازم به ذکر است، با توجه به دستور ریاست جمهور به استاندار خراسان رضوی مبنی بر بکارگیری تمامی ظرفیت‌های استان برای مقابله با ویروس منحوس کرونا، قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونا استان از دو هفته گذشته تشکیل شد که طی آن به صورت ۲۴ ساعته نیازمندی‌های استان، مراکز درمانی و بیماران تامین خواهد شد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2550

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.