14
رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان:

در قانون اساسی حق داشتن وکیل از جمله حقوق ملت است

  • کد خبر : 3812
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
در قانون اساسی حق داشتن وکیل از جمله حقوق ملت است
رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان گفت: حق داشتن وکیل از جمله حقوق مردم عنوان شده و این پافشاری بر استقلال وکلا به خاطر حقوق ملت است.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، مجتبی زاهدیان روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: برخی از وکلای ما در ارائه خدمات اجتماعی رایگان بسیار تلاش دارند، به طوریکه کمیسیون معاضدت قضایی این کانون بیش از ۲۰۰ عضو داشته که وکالت افراد کم‌بضاعت و یا ارائه مشاوره قضایی به آنها را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: در هفتم اسفند سال جاری که مصادف با سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری است، ۴۷ نفر از وکلای شهر مشهد به افراد مراجعه کننده خود، مشاوره حقوقی رایگان می‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۲ هزار  و ۴۰۰ وکیل در استانهای خراسان رضوی و جنوبی در حال فعالیت هستند و تعداد ۳۰۰ کارآموز هم به زودی به جمع این افراد افزوده خواهند شد، این در حالی است که اکنون حدود ۵۰ وکیل مهمان نیز مشغول به فعالیت حقوقی هستند.

رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان گفت: اقدامات خوبی در سطح شهر با حمایت شورا و شهرداری مشهد در موضوع شهر ترمیمی صورت گرفته است و با این اقدامات تعداد پرونده‌های ورودی به محاکم قضائی کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

زاهدیان گفت: در اصل ۳۵ قانون اساسی، حق داشتن وکیل از جمله حقوق مردم عنوان شده که این پافشاری بر استقلال وکلا به خاطر حقوق ملت است و این در صورتی است که بعضی ما را متهم می‌کنند که شما با نظام و حاکمیت لجاجت می‌کنید اما علت اصرار و پافشاری ما احترام به حاکمیت قانون و قانون اساسی است که ثمره خون شهداست.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3812

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.