5
رئیس پارک علم و فناوری خراسان بیان کرد:

کارخانه خانه‌سازی مشهد را به ما بدهید

  • کد خبر : 5776
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
کارخانه خانه‌سازی مشهد را به ما بدهید
رئیس پارک علم و فناوری خراسان با توجه به عدم تغییر فضای فیزیکی این مجموعه طی سالیان طولانی خواستار اختصاص فضای کارخانه خانه‌سازی مشهد با توجه به مصوبه هیئت دولت به این مجموعه شد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، نشست رئیس پارک علم و فناوری خراسان در خصوص برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن‌بازار خراسان رضوی در محل ساختمان اداری این مجموعه برگزار شد.

مسعود میرزائی شهرابی، گفت: ما می‌خواهیم به مردم نشان بدهیم که در این منطقه و پارک علم و فناوری چه کارهایی صورت گرفته، از واحد‌های تحقیق و توسعه شرکت‌ها ارزیابیهای محتلفی انجام شده و از این طریق اعتماد به نفس شرکت‌ها در ارائه طرح‌های نوآورانه نیز بالاتر خواهد رفت.

وی با تاکید بر عدم توسعه فیزیکی پارک علم و فناوری از ابتدای تاسیس تا به الان، افزود: در مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان خراسان رضوی، با این تقاضای ما که کارخانه خانه‌سازی سالهاست فاقد کاربری بوده و توسعه فیزیکی پارک هم در این چند ساله انجام نشده، رئیس جمهور با توجه به اینکه در سال دانش‌بنیانی قرار داشته و ما هم از لحاظ استقرار و مسافت در محدودیت هستیم، به وزیر علوم و وزیر راه و شهرسازی دستور دادند که این طرح پیگیری شود اما این  مصوبه تا به الان صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در دوره جدید پارک می‌خواهیم هم‌افزایی کنیم تا در مسیر فناوری و تکنولوژی قرار بگیریم و ما بزودی، هاب صنایع معدنی، کود شیمیایی و صنایع غذایی، هاب کانکتور‌ها و هاب صنایع فرهنگی خواهیم شد.

سید ایمان شریعتی، مدیر توسعه کسب و کار پارک علم ‌و فناوری خراسان نیز در خصوص برگزاری نمایشگاه گفت: ما تلاش داریم تا مخاطبانمان از قشرهای مختلف جامعه باشند به‌طوری که هر ساله بصورت کشوری برنامه هفته پژوهش و نمایشگاه پژوهش به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: امسال و بر اساس ابلاغ کشوری، هفته پژوهش ۱۲ تا ۱۸ آذرماه است و نمایشگاه استان خراسان رضوی از ۱۴ تا ۱۶ آذر در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی نمایشگاه دستاورد‌‌‌‌های پژوهش و فناوری و فن‌بازار خراسان رضوی، گفت: ساعت بازدید از نمایشگاه ۱۰ صبح بوده و ۸۰ شرکت در این دوره شرکت خواهند کرد و با بالغ بر ۲۰۰ مجموعه مکاتبات رسمی صورت گرفته است و موسسات آموزش عالی نیز در این دوره شرکت خواهند کرد.

وی افزود: یکی از رویکردهای متمایز نمایشگاه، حضور پر رنگ دانش‌آموزان بوده و طی جلسات تخصصی که با آموزش و پرورش داشتیم، پلن‌ها و رویدادهای خیلی خوبی را پیش رو خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: نکته دیگری که در حال پیگیری هستیم، تهیه تقویمی از رویدادهای در حال انجام و پیش رو از مجموعه‌های شرکت کننده به همراه ساعات برگزاری آن بوده که در حال تنظیم می‌باشد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=5776

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.