8

دومین جشنواره ملی بهائیت محفل خیانت

  • کد خبر : 3118
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
دومین جشنواره ملی بهائیت محفل خیانت
دومین جشنواره ملی ( بهائیت محفل خیانت ) اواخر آذر در مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، رئیس شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره ملی طراحی پوستر و کاریکاتور « بهائیت محفل خیانت » و در جمع خبرنگاران، اهداف و برنامه‌های این جشنواره را بیان کرد.

حجت‌الاسلام امیرحسین نواب از نشانه‌های بارز پیامبران الهی را معجزه نامید و افزود: کتاب قرآن نیز معجزه‌ایست که در حال وقوع است.

ایشان افزود: در برهه‌ای از تاریخ، داستان انحرافات به جایی رسید که برخی از تفکرات انحرافی به ساخت ادیان الهی روی آوردند و دینی مستقل را برای خود ابداع و برگزیدند که عنوان جشنواره بهائیت محفل خیانت هم برگرفته از این جریانات است.

وی در ادامه گفت: فراخوان جشنواره ۱ مهرماه داده شده و مهلت ارسال آثار نیز تا ۷ آذر است.

وی بیان داشت: در هر دو رشته پوستر و کاریکاتور ۳ نفر برگزیده خواهند شد و جوایز نفرات برتر نیز به تربیت ۱ سکه تمام برای نفر اول، نیم سکه برای نفر دوم و ربع سکه برای نفر سوم خواهد بود.

وی در ادامه به موضوعات آثار اشاره کرد و اظهار داشت: بهائیت و تحریف مهدویت، بهائیت و کمک به تحریم علیه ایران، بهائیت و کشتار ایرانیان، بهائیت و کشف حجاب رضاخانی، بهائیت و رژیم پهلوی و بهائیت و پیوند با اسرائیل ازجمله موضوعات آثار بیان کرد.

 

 

سید محمدرضا میری دبیر بخش پوستر در ادامه بابیان اینکه در بین هنرهای مختلفی که همیشه هنرمندان متعهد سعی کردند دینشان را نسبت به آن بپردازند و از حق و حقیقت دفاع کنند باقابلیت‌های هنری مختلفی دارند گرافیک پیشتاز بوده است، افزود: این هنر با اقتضائاتی که دارد پیام خود را به‌روشنی به مخاطب بیان کند به مشکلات مخاطب و دغدغه‌های با اکران و خلق اثر می‌پردازد.
میری بابیان اینکه گرافیک هنر مردمی است از دیوارنگاره‌ها گرفته تا در عرصه انقلاب و مبارزه با انحرافات و ظلم‌ها مؤثر بوده است، افزود: در دهه اول انقلاب اسلامی در سال یک پوستر تولیدمی شد و امروز شاهد هستیم با حضور هنرمندان متعدد با کوچک‌ترین اتفاق ۱۰ یا بیش از ۱۰۰ تولید می‌شود، در ماجرای شهادت حاج قاسم بیش از ۱۰۰ پوستر و هزاران کار هنری خلق شد.
وی به ویژگی‌های و نقاط تمایز پوستر با سایر آثار گرافیکی اشاره کرد و ادامه داد: به‌راحتی نمی‌توان یک پوستر تهیه کرد که به مفاهیم آشنا بود، چالش جدی نسل جدید، حضور و ورود حرفه‌شان به عرصه‌های عمیق‌تر و مسائل مختلف انقلاب است، با نسلی روبر و هستیم که تکنیک نمی‌داند بلکه به‌عنوان یک مبارز مسلط با مفاهیم است.
وی افزود: مقدس‌نما به‌عنوان یک آزمون جدید در این عرصه مبارزه راه پیدا کند نشر آثار گرافیک در این جشنواره داریم که هم دوست و دشمن بتوانند این آثار را ببینند.

مهدی یک پسر یکی از داوران این جشنواره نیز در پایان افزود: تاریخ نشان داده زمانی که اندیشه و هنر به هم پیوند بخورد، اتفاق‌های خوبی رخ خواهد داد.

وی در ادامه نشست بیان داشت: سرعت در خلق هنر گرافیک، اکران ساده و سهل‌تر آن و استقبال زیاد افراد در این حوزه باعث شده تا این جشنواره شکل گرفته و علاقه‌مندان و دانشجویان زیادی که در این رشته فعالیت و تحصیل می‌کنند بتوانند آثار خودشان را ارائه دهند.

 

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.