9
مجتبی آرین منش، رئیس جبهه پیشرفت رفاه و عدالت استان خراسان رضوی مطرح کرد:

دولت اقتصاد و کارآفرینی دانش بنیان را به عنوان یک تلکیف راهبردی دنبال نماید

  • کد خبر : 4067
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰:۱۴
دولت اقتصاد و کارآفرینی دانش بنیان را به عنوان یک تلکیف راهبردی دنبال نماید
شعار سال، برنامه و نقشه راهی است که بنابر آمارها در سال‌های اخیر، فاصله زیادی تا تحقق آنها داشته‌ایم، اما کنشگران سیاسی و مسئولان برای تحقق شعار سال۱۴۰۱، عزم جدی و راهکارهای جدیدی دارند.

.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، سنت نامگذاری سال جدید، از سال ۷۸ توسط رهبر معظم انقلاب پایه‌گذاری شد؛ سنتی که هدف آن توجه و تمرکز ویژه بر ارزش، مسیر یا راهکاری است که با توجه به شرایط کشور کارساز واقع خواهد شد.

در همین خصوص گفتگویی داشتیم با دبیر حزب اسلامی ایران زمین در خراسان رضوی و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان با موضوع راهکارهای تحقق شعار سال و این که تکالیف دولت به عنوان بازوی اجرایی تحقق شعار سال چیست؟

مجتبی آرین منش با بیان این که اصلی‌ترین مخاطبان این نامگذاری‌ها، قوای سه‌گانه کشور، نهادها و ارگان‌های مختلف و بطور کلی همه کسانی بوده‌اند که در کشورداری نقشی داشته‌اند، اما «دولت» به عنوان اصلی‌ترین مجری برنامه‌های کشور در صدر لیست مخاطبان قرار داشته و دارد.

وی افزود: از سوی رهبری تاکید بر موضوعات اقتصادی در طول دهه گذشته تداوم یافت و نهایتاً در چهار سال اخیر، «تولید» به عنوان راهبردی مهم در شعار سال مورد تاکید بیشتری قرار گرفت و هربار به صورت جزئی‌تر به آن پرداخته شد.

آرین منش ادامه داد: ایشان در سخنرانی نوروزی خود در اول فروردین بیان کردند: «در این چند ساله بنده برای شعار سال، تولید را عمدتاً محور قرار دادم با یک قیدی، با یک خصوصیتی. علت هم این است که تولید کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است. تولید ملّی در واقع راه اصلی عبور از سختی‌ها و دشواری‌های اقتصادی برای کشور است.»

رئیس جبهه پیشرفت رفاه و عدالت استان خراسان رضوی افزود: همچنین رهبر انقلاب درباره علت تمرکز بر روی تولید و نتایج تقویت آن خاطرنشان کردند:
«مهمترین مسائل اقتصادی کشور را مسئله تولید، رواج تولید ملّی و رونق تولید ملّی، حل می‌کند. طبیعت تولید این است که ما روی تولید تکیه کردیم؛ یعنی رشد اقتصادی را افزایش می‌دهد، اشتغال ایجاد می‌کند، تورّم را کاهش می‌دهد، درآمد سرانه را افزایش می‌دهد، رفاه عمومی ایجاد می‌کند. علاوه بر این دارای تأثیرات روانی است؛ اعتماد به نفس ملّی را بالا می‌برد، احساس عزتمندی را در ملّت به وجود می‌آورد. تولید، یک چنین اکسیری است.»

وی خاطر نشان ساخت: به نظر می‌رسد تکرار و تداوم موضوعات اقتصادی در شعار سال‌های اخیر، علاوه بر آنکه اهمیت توجه ویژه به این حوزه و حل مشکلات آن را نشان می‌دهد، می‌تواند حاکی از آن باشد که اهداف و برنامه‌ها آنطور که مد نظر بوده است محقق نشده و جامه عمل به آنها پوشانده نشده است.

دبیر حزب اسلامی ایران زمین در خراسان رضوی افزود: این همان نکته‌ای است که مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود بر آن تاکید کردند و تذکر دادند: «من درخواست مؤکّد دارم، سال گذشته هم این را گفتم که اکتفا نکنند دوستان به اینکه حالا روی کاغذهایِ سربرگ‌های دستگاه‌های گوناگون بنویسند این عبارت را؛ یا مثلاً فرض کنید که یک تابلو درست کنند در خیابان بزنند؛ اینها کار نیست!

وی ادامه داد: نگرانی‌ها برای بر زمین ماندن شعار سال در حالی است که دولت سیزدهم اولین نوروز خود را گذرانده و امیدها برای تحقق برنامه‌ها و اهداف نامگذاری سال جدید، جان تازه گرفته است.

لذا لازم است، برای تحقق شعار سال، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، شرح وظایف جزئی خود را بدانند و در بازه‌های زمانی مشخص گزارش دقیقی از پیشبرد آنها را ارائه کنند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد، تحقق آنچه در سال‌های اخیر به عنوان شعار سال انتخاب شده، نه تنها به پیشرفت و توسعه کشور در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند؛ بلکه راه‌حل رفع بسیاری از مشکلات موجود است.

آرین منش خاطر نشان ساخت: با وجود اینکه دولت اصلی‌ترین مجری این نقطه نظرات است، اما شعارهای سال همواره گروه‌هایی از آحاد مردم و جامعه را مخاطب خود قرار داده و وظایفی را نیز به آنها سپرده است.

وی افزود: آنچه مشخص است با توجه به تذکرات رهبر انقلاب و شرایط معیشتی مردم، مسئولان عزم دارند برای اجرایی شدن این شعار گام‌های جدی‌تری نسبت به گذشته بردارند و در این راستا تحرکات خود را آغاز کرده‌اند و انتظار می‌رود در عمل نیز اجرایی شود.

وی در پایان گفت: امیدوارم «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» مثل شعار سال‌های قبل صرفاً روی بیلبوردهای شهر و سربرگ ادارات باقی نماند و دولت تازه‌نفس سیزدهم با رویکرد جدید خود بتواند شعار سال را محقق کند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=4067

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.