13

درخواست همکاری الهام علی‌اف از ایران

  • کد خبر : 3675
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
درخواست همکاری الهام علی‌اف از ایران
الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان خواستار حضور فعال شرکت های ایران در توسعه و بازسازی مناطق آزاد شده این کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، علی اف در نشست مشترک مقامات ایران و جمهوری آذربایجان با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ایران که به صورت مجازی انجام شد،ضمن اشاره به دیدار خود با رئیس جمهور کشورمان در عشق آباد این دیدار را  نقطه عطفی در  روابط دو کشور برادر و دوست عنوان کرد و گفت،  آثار این دیدار در توسعه مناسبات  دو کشور مشهود است.

وی همچنین از وزیر راه و شهرسازی کشورمان خواست سلام گرم وی را به آیت الله رئیسی، رییس جمهوری کشورمان ابلاغ کند .
رئیس جمهوری آذربایجان در این دیدار با تاکید بر توسعه همکاری های مشترک و منطقه ای با دعوت از شرکت های ایرانی برای سرمایه گذاری در بخشهای مختلف گفت : شرکت های ایرانی در زمینه های مختلف اقتصادی و طرحهای ترانزیتی و تولید انرژی برق می توانند در توسعه و بازسازی مناطق آزاد شده  حضوری فعال داشته باشند .
وی همچنین بر توسعه همکاری های مختلف در زمینه صنایع و فنآوری تاکید کرد.

رستم قاسمی ، وزیر راه و شهرسازی کشورمان هم با اشاره به اولویت سیاست راهبری کشورمان در توجه به همسایگان گفت : فصل جدیدی از روابط دو کشور دوست و برادر ایران و جمهوری آذربایجان آغاز شده است و اطمینان داریم با اراده جدی که میان دو کشور وجود دارد شاهد تعمیق روابط دوجانبه بیش از پیش باشیم .
وی افزود : ایران تجارب خوبی در بازسازی کشور های مختلف منطقه دارد و این همکاری ها به توسعه و امنیت پایدار منطقه کمک خواهد کرد .
وزیر راه و شهرسازی کشورمان با تاکید بر توسعه ارتباطات حمل و نقلی گفت : ایجاد کریدور های ترانزیتی از مهمترین برنامه های ما و منطقه است که با همکاری دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان می تواند گشایش های اقتصادی در منطقه  را فراهم کند.

 

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.