15
دبیر ائتلاف کاندیداهای مستقل خراسان رضوی:

تمام پتانسیل نامزدها در انتخابات شورای شهر مشهد معطوف خدمت به مردم است

  • کد خبر : 1911
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶
تمام پتانسیل نامزدها در انتخابات شورای شهر مشهد معطوف خدمت به مردم است
بازقندی گفت تمام پتانسیل نامزدهای ائتلاف کاندیداهای مستقل خراسان رضوی در انتخابات شورای شهر مشهد معطوف خدمت به مردم شده و همانند منتخبان دوره‌های قبل نخواهند بود که بخواهند رای اعتماد مردم را بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، بازقندی در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: فعالیت‌های دبیر ائتلاف کاندیداهای مستقل خراسان رضوی منوط به رنگ و جناح سیاسی نبوده و نیست و مهمترین هدف کاندیداهای این ائتلاف خدمت‌رسانی شایسته و بی‌منت به مردم است.
دبیر ائتلاف خراسان رضوی با بیان اینکه انسان باید جهادی و انقلابی باشد و بحث سیاست نباید برای کمک به مردم دخالت داشته باشد که مثلا فلان حزبی بگوید من می توانم برای مردم کار کنم؛ گفت: ما هدف، مقصد و تفکر ما باید کمک به مردم باشد در غیر این صورت به مردم کمک نخواهد شد.
وی افزود: بسیاری خود را انقلابی معرفی می کنند، فرد انقلابی را دکتر چمران به خوبی تبیین می کند و می گوید: یک انسان متعهد باید متخصص باشد یعنی اگر متخصص نباسد هم به خود و هم به جایگاه و هم به مردم خیانت کرده است و نمی تواند متعهد باشد، یک انسان متخصص باید متعهد باشد که اگر نباشد به بی راهه می رود و یا دنبال قدرت طلبی و فساد خواهد رفت و یک انسان انقلابی اگر پست و منصبی را قبول کند که در تخصص او نیست، آن فرد باتقوی نیست، یعنی انقلابی نیست.
بازقندی اظهار داشت: با توجه به شاخصه انقلابی بودن و بحث تخصص و تعهد که بسیار مهم است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در فروردین ماه ۱۴۰۰ که ایشان تقسیمات چپ و راست را انتخابات غلط دانستند و رد کردند، ما مستقلین سربازان ولایت دغدغه کار برای مردم داریم ، از افراد متخصص و متعهد تا جایی که در توان ما بوده استفاده کردبم تا اگر پیروز شدیم، برای مردم کار کنیم، گرچه ما پیروزی را پیروزی در انتخابات نمی دانیم، کسی پیروز است که رای بیاورد و برای مردم کار کند و مفید باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس منویات مقام معظم رهبری بحث برنامه محوری مورد توجه ما بوده است؛ گفت: برای ما رسیدن به یک مقصد نیازمند برنامه جامعی هستیم که بتوانیم نقشه راه خود تعیین کنیم. ائتلاف مستقل کشور اولین ائتلاف برنامه محور کشور بعد از انقلاب است چرا که تیمی پای کار بوده که یک سری از معضلات کشور را رصد و ریشه آن را پیدا کرده است و برای درمان آن معضل برنامه تهیه کرده است تا بتواند ساختار را تغییر دهد و معضل را برطرف کند.
دبیر ائتلاف خراسان رضوی گفت: مدیریت کنونی در بحث رفع معضلات کشور، بیشتر بحث سم پاشی در رفع معضل را انجام می دهند؛ اما این ائتلاف با تشکیل یک تیم در اتاق فکر معضلات را ریشه یابی می کنند و برای هر نوع معضل برنامه می دهند و کاشناسان متعددی از جمله فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اینها را رصد می کنند و برنامه جامعی که قابلیت اجرایی داشته باشد را می دهند.
وی با تاکید بر این نکته که برنامه های ما قابلیت اجرا دارد و شعاری نیست، افزود: برنامه های ما در سایت کشوری قرار گرفته است، اگر تیم ما در انتخابات پیروز و وارد شورا شود یک برنامه ما استفاده از نخبگان در سطح شهر است، ساختمانی را در اختیار نخبگان قرار می دهیم و جایگاه خاصی برای آنها در نظر می گیریم که به عنوان اتاق فکر برای مدیریت شهر و کشور باشند ضمن اینکه این اتاق فکر نیاز به یک سری افراد اجرایی دارند که در سطح شهر حضور فعال داشته باشند و مشکلات را از جمله معضل و منفعت های آتی بدانند و رصد کنند و به صورت خوراک به اتاق فکر برسانند و نخبگان بعد از تجزیه و تحلیل روی این مباحث برنامه خود را به شورای شهر بدهند تا کارهای خوبی صورت گیرد.

بازقندی در خصوص سرمایه فکری گفت: سرمایه فکری علم مدرنی است که در دنیا در حال شکل گیری است، ما در ورود به هر شغل و حرفه ای نیاز به سرمایه داریم، ما از علم می توانیم تولید ثروت کنیم و از افکار نخبگان در تصمیمات، اشتغالزایی و تولبد ثروت برای شهرها بهره ببریم.
وی خود را عضو کانون مخترعین ایران معرفی کرد و افزود: مقاله ای در مورد سرمایه فکری به چاپ رسیده است و با توجه به تخصص من در این زمینه می گویم پرورش این گونه افراد در بحث فرایند کاری شهر و کشور باید قرار گیرد و این پرورش استعدادها در تاسیس وزارت خانواده ای که ما برنامه آن را تحویل داده ایم آماده و رسانه ای شده است که با این وزارتخانه نخبگان در خانواده پرورش پیدا خواهند کرد.
دبیر ائتلاف خراسان رضوی با بیان اینکه مردم با توجه به شاخصه هایی که وجود دارد فرد مورد نظر را انتخاب کنند؛ به لیست ائتلاف اشاره کرد و گفت: به صورت رسمی از ۶ ماه گذشته و زمانی که کاندبدها ثبت نام کردند، مطالبات خود را آغاز و فراخوان زدیم، مصاحباتی با افرادی که مایل به پیوستن به این لیست بودند صورت گرفته و با توجه به تخصص ها و شرایطی که وجود داشت به افراد زیادی رسیدیم اما لیست خود را ۱۰ به اضافه یک اعلام کردیم چون نمی خواستیم به هر قیمتی به ۱۵ نفر برسانیم.
وی ادامه داد: علت اینکه ۱۰ به اضافه یک اعلام کردیم، چون نمی خواستیم به هر قیمتی این لیست را به ۱۵ نفر برسانیم و خواستیم که ۴ نفر دیگر را مردم از دیگر لیست ها و افرادی که خود می دانند انتخاب کنند.
بازقندی با بیان اینکه ما کمیسیونی را حذف نخواهیم کرد؛ افزود: با توجه به اهمیت ورزش و حضور پیشکسوتان در حوزه ورزش کمیسیونی اختصاصی برای ورزش در نظر خواهیم گرفت تا نشاط و روحیه را به مردم به ویژه در حاشیه شهر ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: مردم باید در انتخاب کاندیداها به فردی رای بدهند که برنامه داشته باشد و صرفا به افراد شناخته شده رای ندهند بلکه ببینند چه برنامه ای دارد چرا که افرادی هستند که شناخت هشده نیستند ولی متخصص و دغدغه مند هستند لذا فقط به دنبال شاخصه محوری و کاندیدا محوری نباشیم.
دبیر ائتلاف خراسان رضوی ضمن اعلام آمادگی برای ارائه برنامه های این ائتلاف در تلویزیون با حضور کارشناسان و دعوت از ائتلاف های دیگر برای ارائه برنامه های خود؛ گفت: با مناظرات صورت گرفته کارشناسان از بین ائتلاف ها آنهایی که برنامه های قابلیت اجرایی دارند را معرفی کند.
گفتنی است؛ افرادی که در لیست ائتلاف مستقل قرار گرفتند ؛ابوالفضل سلطانی کمیسیون حقوقی، رضا دهنوی کمیسیون فرهنگی، دهقان نیری کمیسیون فرهنگی، هادی لکزی کمیسیون عمران، جواد راه چمنی کمیسیون محیط زیست، محمد ابراهیم حسینیان کمیسیون فرهنگی، سید محمود موسوی عبس آباد کمیسیون حقوق، سید مهدی اصغریان سیمی کمیسیون شهر سازی انیس ملک زاده کمیسیون حمل و نقل، فهیمه رحمانی کمیسیون کشاورزی و مهدی بازقندی کمیسیون اقتصادی هستند. برای بحث ورزشی کمیسیون اختصاصی خواهیم داشت.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=1911

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.