19
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی (خبر داد):

همکاری بسیج و اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در حفاظت از آثار تاریخی

  • کد خبر : 716
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
همکاری بسیج و اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در حفاظت از آثار تاریخی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از آمادگی برای استفاده از ظرفیت بسیج در حفاظت از آثار تاریخی این استان در آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شرق نگار به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ابوالفضل مکرمی‌فر در دیدار با عباس ایمانی معاون امور استان‌های مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بابیان این مطلب افزود: با توجه به رویکرد بسیج مبنی بر به‌کارگیری توانمندی‌های بسیجیان در حوزه‌های تخصصی، از ظرفیت آن‌ها استفاده خواهد شد و بسیج بازوی اجرایی حوزه حفاظت میراث فرهنگی خواهد بود.
او گفت: بسیج ضمن اینکه به وظایف و مأموریت‌های خود عمل می‌کند با رویکرد حوزه تخصصی در حوزه‌های ترویج و فروش صنایع‌دستی، پژوهش ، حفاظت از میراث فرهنگی و یا در دیگر بخش‌هایی که به کمک بسیج نیازمند باشند، همکاری خواهد داشت.
مکرمی‌فر یادآور شد: در حال حاضر تمهیدات لازم برای حفاظت از آثار تاریخی توسط یگان تخصصی حفاظت در تمام سطوح اندیشیده شده است اما بسیج می‌تواند به کمک گرفته شود.
او تصریح کرد: با توجه به تردد گسترده و میلیونی زائران و مسافران در مسیر جاده‌های استان برای تکریم آن‌ها سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های استان تجهیز یا در حال تجهیز است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در پایان افزود: مقرر رشد پایگاه مقاومت بسیج وزارت بر اساس درخواست‌هایی که این اداره کل دارد، بخشی از خدمات کارشناسی ما را تأمین کند.

خراسان رضوی با دارا بودن بیش از ۱۳۰۰ بنای تاریخی ثبت‌شده در فهرست آثار ملی یکی از پرقدمت ترین استان‌ها در کشور محسوب می‌شوند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.