7
عضو شورای سیاستگذاری جشنواره خوشنویسی شکوه شاهنامه عنوان کرد:

هدف از برگزاری جشنواره پیوند بین ادبیات فارسی و هنر پارسی‌ست

  • کد خبر : 7287
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲
هدف از برگزاری جشنواره پیوند بین ادبیات فارسی و هنر پارسی‌ست
عضو شورای سیاستگذاری جشنواره خوشنویسی شکوه شاهنامه گفت: این جشنواره با هدف پیوند زدن بین ادبیات فارسی و هنر پارسی برگزار خواهد شد.

به گزارش شرق‌نگار، حسین صالحی در نشست خبری نخستین جشنواره ملی خوشنویسی با اشاره به اینکه، یکی از خروجی‌های فرهنگی این جشنوراه ایجاد تمایز بین ابیات سروده خود فردوسی و ابیات الحاقی شاهنامه است، گفت: ما به بحث انتخاب ابیات توسط شرکت کنندگان توجه ویژه‌ای خواهیم داشت و تنها ابیاتی را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم که بلاشک متعلق به فردوسی خواهد بود.

وی گفت: اصالت آثار شرکت‌کنندگان برا ما بسیار مهم خواهد بود. انتظار داریم هنر نستعلیق را با همان اعتلا و جایگاه واقعی آنکه به جهان معرفی شده در میان آثار ببینیم.

وی در ادامه افزود: یکی از دلایل استقبال از این جشنواره، حضور اساتید برجسته‌ای بوده که تا به حال در هیچ جشنواره‌ای شرکت نکرده‌اند که از جمله این اساتید می‌توان به استاد شریعتمداری تهرانی اشاره کرد که تا به حال در هیچ جشنواره حضور نداشته و اثر خود را مشتاقانه برای این دوره از جشنواره ارسال کرده است.

عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره خوشنویسی شکوه شاهنامه در خصوص جوایز این دوره خاطرنشان کرد: به رتبه‌های اول تا سوم به ترتیب ۳۰، ۲۰ و ۱۰ میلیون تومان جایزه اهدا خواهد شد. به ۱۰ نفر از منتخبین نیز به عنوان برگزیدگان جشنواره بدون ذکر رتبه نیز جایزه نقدی اهدا خواهد شد. همچنین بخش ویژه این جشنواره، شرکت کنندگان زیر ۲۰ سال خواهند بود که به ۵ برگزیده از میان شرکت کنندگان جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

صالحی افزود: تصویر بیش از ۷۰۰ اثر را به صورت دیجیتال و در مدت زمان کوتاه از اعلام فراخوان جشنواره دریافت کردیم.

وی در خصوص هیات داروان جشنواره خوشنویسی شکوه شاهنامه، گفت: هیات داوران جشنواره متشکل از اساتید بزرگی چون غلامحسین امیرخانی، میرحیدر موسوی و علی شیرازی، تمامی آثار را ارزیابی کرده و از این میان ۱۵۰ اثر برای مرحله نهایی انتخاب شده است، همچنین یکشنبه ۳۱ اردیبهشت در مراسمی، نتایج نهایی بخش رقابتی اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=7287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.