6

برگزاری دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی

  • کد خبر : 6310
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸
برگزاری دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی
بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام‌رضا علیه‌السلام با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان به مناسبت دهه کرامت، دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی را برگزار می‌نماید.

به گزارش شرق‌نگار، دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی و از سری برنامه‌های بیستمین جشنواره بین‌المللی امام‌رضا علیه‌السلام، به میزبانی جنوب استان کرمان «جیرفت» برگزار خواهد شد.

دبیرخانه جشنواره تئاتر خیابانی رضوی اهداف این جشنواره که شامل ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا علیه السلام و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه ای، شناسایی، معرفی و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با آن حضرت، فرآوری محتوای تولیدی جشنواره جهت انتشار در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی، ارائه مفاهیم دینی و رضوی در قالب تئاتر خیابانی با اجرا در اماکن عمومی و استفاده از قالب تاثیرگذار تئاتر در راستای ترویج معارف دینی و رضوی برای عموم مخاطبان است را اعلام کرده است.

این جشنواره هنری در موضوعات مختلف از جمله معرفی ابعاد دینی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شخصیت امام رضا علیه السلام، تبیین فرهنگ و سبک زندگی رضوی و کارکرد آن در زندگی معاصر، ترویج پندها، حکمت‌ها و آموزه‌های فلسفی اخلاقی امام‌رضا علیه‌السلام، اندیشیدن، خودشناسی و خداشناسی از دیدگاه امام‌رضا علیه‌السلام، گشاده‌رویی با مردم و ایجاد نشاط و پویایی در جامعه در مکتب رضوی و ائمه اطهار  علیهم‌السلام، تحلیل سفر تاریخی سیاسی امام‌رضا علیه‌السلام از مدینه تا خراسان و تأثیر شگرف  آن بر فرهنگ مردم، بهره‌گیری از فرهنگ عامه و آیین‌های رضوی و ارتباط ادیان و مذاهب و مردم سایر ملل با امام رضا علیه السلام پذیرای آثار علاقه‌مندان خواهد بود.

دبیرخانه جشنواره تئاتر خیابانی رضوی همچنین مقررات شرکت در این جشنواره را نیز به شرح زیر اعلام کرده است: طرحهای نمایشی که بر اساس موضوعات مطرح شده جشنواره و تحقیق در متون  و منابع رضوی و برگرفته از فرهنگ و آیین های رضوی نوشته شده باشند، در اولویت انتخاب قرار خواهند گرفت. همچنین گروه های متقاضی بایستی طرح و ایده نمایش خود را طبق گاهشمار جشنواره به دبیرخانه ارسال نمایند.

همچنین گروه‌های نمایشی پس از اعلام طرح و ایده های منتخب، بایستی فیلم نمایش خود را طبق  گاهشمار جشنواره در موعد مقرر به دبیرخانه ارسال نمایند. متقاضیانی که طرح و ایده آنان برای جشنواره انتخاب میشود و توسط دبیرخانه به  صورت رسمی اعالم میگردد، از مشاوره تخصصی، فنی و محتوایی کارشناسان هنری دبیرخانه، طی مراحل تولید نمایش تا ارسال فیلم اثر از طریق تماس تلفنی و ارتباط فضای مجازی بهرهمند خواهند شد. کارگردان ها و گروه های اجرایی نیز در استفاده از انواع سبک ها و شیوه های هنرهای اجرایی  خیابانـی و بیرونـی و نیـز انتخـاب نـوع اثـر خـود «درام، کمدی، ملـودرام و..» آزاد هسـتند.

دبیرخانه برای نمایش هایی که وابسته به اجرا در مکان یا زمان خاصی هستند، نهایت همکاری را با کارگردان‌ها به عمل می‌آورد و شرکت‌کنندگان در جشنواره طبق جدول اعلامی موظف به اجرای  عمومـی در شهرسـتان جیرفـت و شـهرهای جنـوب کرمـان هسـتند و به هر یک از گروه های راه یافته به جشنواره، ۱۵۰ میلیون ریال  کمک هزینه تعلق خواهد گرفت.

حداکثر تعداد هنرمندان یک گروه جهت شرکت در جشنواره نیز هفت نفر خواهد بود و امکان حضور بیش از این تعداد برای دبیرخانه مقدور نیست و تقاضای حضور و شرکت در جشنواره به معنای پذیرش تمامی قوانین و ضوابط جشنواره است.

جوایز این جشنواره نیز شامل بخش: طراحی فضا و لباس بوده که جایزه برگزیده؛ تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۶۰ میلیون ریال جایزه نقدی؛ شایسته تقدیر «یکنفر»؛ لوح تقدیر و مبلغ ۴۰ میلیون ریال جایزه نقدی؛ بخش موسیقی که جایزه نفر برگزیده شامل؛ تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۶۰ میلیون  ریال جایزه نقدی؛ شایسته تقدیر«یکنفر»؛ لوح تقدیر و مبلغ ۴۰ میلیون ریال جایزه نقدی؛ بخش بازیگری زن که جایزه نفر برگزیده؛ تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۸۰ میلیون  ریال جایزه نقدی؛ شایسته تقدیر «دونفر»؛ لوح تقدیر و مبلغ ۶۰ میلیون ریال جایزه نقدی؛ بخش بازیگری مرد که شامل جایزه برگزیده؛ تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۸۰ میلیون ریال جایزه نقدی؛ شایسته تقدیر «دونفر»؛ لوح تقدیر و مبلغ ۶۰ میلیون ریال جایزه نقدی؛ بخش طرح و ایده که شامل تندیس جشنواره برای فرد برگزیده به همراه لوح تقدیر و مبلغ ۸۰ میلیون ریال جایزه نقدی؛ شایسته تقدیر «دونفر»؛ لوح تقدیر و مبلغ ۶۰ میلیون ریال جایزه نقدی؛ همچنین بخش کارگردانی که جایزه نفر برگزیده نیز تندیس جشنواره به همراه لوح تقدیر و مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی؛ شایسته تقدیر «دونفر»؛ لوح تقدیر و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال جایزه  نقدی خواهد بود.

اطلاع رسانی جشنواره از طریق تارنمای شمس توس به نشانی  www.shamstoos.ir و فرآیند ثبتنام و ارسال اثر از طریق پورتال portal.shamstoos.ir صورت خواهد گرفت.

همچنین دبیرخانه این جشنواره اعلام کرد به آثاری که «به صورت پستی» بعد از پایان مهلت ارسال  اثر دریافت میگردند ترتیب اثر داده نخواهد شد.

نشانی دبیرخانه دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به آدرس، جنوب استان کرمان، جیرفت، میدان انقلاب جنب سالن مداحی‌پور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان می‌باشد.

علاقه‌مندان همچنین می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با دبیرخانه، به نشانی سایت جشنواره به آدرس www.shamstoos.ir مراجعه و یا ایمیل جشنواره به نشانی razavifestival.stheater@gmail.com و یا شماره تلفن‌های ۴۳۳۱۸۱۱۶ -۴۳۳۱۸۲۳۱- ۰۳۴؛ داخلی ۱۴۴ و نمابر ۴۳۳۱۷۰۰۶- ۰۳۴ با دبیرخانه جشنواره ارتباط برقرار کنند.
لازم به ذکر است، اعلام آثار راه‌یافته تا ۱۰ اسفند و اختتامیه این جشنواره نیز در نیمه دوم اسفندماه ۱۴۰۱ خواهد بود.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=6310

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.