2

اذعان استاندار همدان به توزیع ناعادلانه آب‌/ از بی‌برنامگی گذشته ضربه خوریم

  • کد خبر : 5945
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۴:۳۸
اذعان استاندار همدان به توزیع ناعادلانه آب‌/ از بی‌برنامگی گذشته ضربه خوریم
استاندار همدان گفت: در نهاوند آب به اندازه کافی داریم اما توزیع آن عادلانه و مناسب نیست.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار به نقل از خبرگزاری تسنیم از نهاوند، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان عصر امروز در جریان افتتاح ۳ پروژه در پنجمین روز از هفته دولت در نهاوند اظهار داشت: آب مانند نفت یک سرمایه ملی است و مربوط به شخص خاصی نیست همه باید در حفظ و نگهداری و مصرف بهینه ازآن بکوشیم و در شهرستان نهاوند استفاده غیر صحیح  از آبیاری به شکل قرق‌آبی و کاشت بعضی از محصولات  پرآب‌بر باید ممنوع شود.‍ ‍

 استاندار همدان افزود: بی‌توجهی و بی‌برنامگی‌هایی که در گذشته بوده بسیاری از شهرها و از جمله همدان را  با مشکل بی‌آبی مواجه کرده  است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه در هفته دولت باید گزارش خدمات و دستاوردهای بی‌شماری که نظام برای مردم داشته برای آنها ارائه و مطرح کنیم گفت: در بحث تولید که حمایت از حوزه تولید هم شعار سال است باید گفت دولت سیزدهم با تمام توان حوزه تولید که شامل همه حوزه‌های مرتبط می‌شود حمایت خواهد داشت.

وی بیان کرد: شهرستان نهاوند یک منطقه برخوردار از همه نظر با شرایط آب و هوایی مناسب و معادن پر بار است که نیازمند توجه بیشتر است و آب به عنوان مهم‌ترین مولفه در بخش کشاورزی در شهرستان وجود دارد، اما نیازمند مدیریت صحیح است.

استاندار همدان در آیین افتتاح ۷ واحد گلخانه در شهرک گلخانه‌ای علمدار نیز  گفت: آنچه کشور و استان ما را درگیر کرده ‌خشکسالی است در متوسط بارش کمترین بارش را در استان به نسبت ۳۴درصد کاهش بارندگی داشته است.

استاندار همدان گفت: کشت گندم و جو‌ برای ما ضروری است ولی تولید هندوانه و دیگر محصولات پر‌آب بر ضرورت ما نیست در شمال استان بی‌آبی بیداد می‌کند شهر ۷۰۰هزار نفری همدان درگیر بحران کم و بی‌آبی است باید نهاوند را مدیریت کرد تا مانند همدان دچار بحران نشویم.

وی تصریح کرد: برای سال زراعی جدید باید سازمان جهاد کشاورزی کشت محصولات آب‌بر مانند هندوانه و دیگر محصولات مشابه که ضرورتی در تولید آنها وجود ندارد ممنوع و یا محدودیت برای آنها ایجاد نباید.

 قاسمی‌فرزاد افزود: با توجه به اینکه قانون از این برنامه حمایت می‌کند لذا جهاد کشاورزی باید در این راستا برنامه متقن و مدونی داشته باشد و با جدیت آن را پیگیری و اجرا کند.

وی گفت: یکی از مشکلات کنونی ما استفاده نادرست از آب است که به صورت سنتی مورد استفاده قرار گرفته و به هدر داده می‌شود.

استاندار همدان گسترش کشت‌های گلخانه‌ای را یکی از راه‌های جلوگیری از هدر رفتن آب ذکر کرد و گفت: متاسفانه درصد گلخانه‌ها در سطح استان خیلی کم است لذو با توجه به اهمیت این موضوع باید به سرعت در این زمینه رشد داشته باشیم.

استاندار همدان با بیان اینکه شهرستان نهاوند به واسطه آب و هوای مساعد از کشاورزی و منابع آب مناسب برخوردار است، گفت: اگر چه این شهرستان از منابع آب نسبتا خوبی برخوردار است اما لازم است که مدیریت لازم در این زمینه به عمل آید تا با مشکل کم آبی مانند همدان مواجه نشویم.

وی بیان کرد: مدیریت صحیح در امور آب مسئله مهمی است که نباید از دید مسئولان ذی‌ربط شهرستان به ویژه جهاد کشاورزی مغفول بماند لذا انتظار می‌رود برنامه دقیق و کارشناسی شده‌ای برای نظارت بر مصرف آب و جلوگیری از سوءاستفاده و به هدر رفتن آن توسط جهاد کشاورزی اعمال شود.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه در حال حاضر شمال استان به علت بی توجهی دچار کم آبی شده گفت: در گذشته بی‌توجهی و بی‌برنامگی‌هایی وجود داشته که باعث شد امروز شمال استان و به ویژه شهر همدان با کمبود آب مواجه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به مسئله تولید و اشتغالزایی را مهم‌ترین برنامه مسئولان طی سال‌های اخیر ذکر کرد و گفت: خوشبختانه دولت سیزدهم با تمام توان تلاش خود را به کار گرفته تا مسئله تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی، اقتصادی و صنعتی به صورت عملی مورد توجه قرار گیرد و موانع آن برطرف شود.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=5945

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.