12

تمامی خودروهای لوکس کشور شامل مالیات خواهند شد

  • کد خبر : 3993
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
تمامی خودروهای لوکس کشور شامل مالیات خواهند شد
مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: تمامی ۵۷۰ هزار مالک خودروهای لوکس کشور ملزم به پرداخت مالیات بر خودروهای خود شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، نشست خبری مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی با اصحاب رسانه در ساختمان اداری این اداره‌کل برگزار شد.

احمدرضا مدبر نیا، گفت: ۹۵ درصد از بودجه استان، توسط اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی تامین شده و اداره کل تمام تلاش خود را  در زمینه اخذ مالیات انجام خواهد داد.

وی در خصوص فرار مالیاتی برخی از اصناف، افزود: خود اظهاری مالیاتی یکی از راه‌های عدم فرار مالیاتی بوده که ما نیز برنامه‌های متفاوتی را در این حوزه دنبال خواهیم کرد.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: در سال ۹۸ چیزی در حدود  ۲۲۶۴۰ پرونده اظهارنامه شرکت‌ها تشکیل شده که به ۱۵ هزار مورد آن رسیدگی و از این بین ۱۳ هزار پرونده قطعی‌سازی شده است.

وی همچنین افزود: تراکنش‌های موجود به هیچ عنوان شامل مالیات قرار نگرفته، تا زمانی که این تراکنش منشأ درآمد شده باشد.

مدبر نیا در خصوص مالیات بر موسسات خیریه نیز، افزود: در صورتی که درآمد موسسات خیریه هزینه شده باشد شامل مالیات نمی‌باشد.

وی در خصوص معافیت بر کالاهای اساسی، افزود: تاکنون قانون و مصوبه‌ای در این خصوص تصویب نشده و به محض ابلاغ، این مورد اجرایی خواهد شد.

وی در خصوص مالیات بر خودروهای لوکس نیز، گفت: آمار دقیق از تعداد خودروهای لوکس در استان وجود ندارد اما به تمامی ۵۷۰ هزار خودرو لوکس کشور پیامک داده شده و آن‌ها را ملزم به پرداخت مالیات بر خودروهای لوکس خود کرده‌ایم.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی در خصوص سوال خبرنگاری در خصوص فرار مالیاتی مشاغل مختلف، اظهار داشت: ما تمامی تلاش و امکانات خود در خصوص اخذ مالیات از مشاغلی که فرار مالیاتی دارند را نیز به کار خواهیم گرفت.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3993

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.