9
در راستای افزایش تعاملات فرهنگی انجام شد؛

امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و نیروی انتظامی خراسان رضوی

  • کد خبر : 3478
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و نیروی انتظامی خراسان رضوی
تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و نیروی انتظامی خراسان رضوی استان با هدف افزایش تعاملات فرهنگی، امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، تفاهم نامه همکاری در راستای افزایش تعاملات فرهنگی با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و محمد کاظم تقوی، فرمانده نیروی انتظامی استان خراسان رضوی امضا شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه انعقاد این تفاهم نامه را در روز زیارتی حضرت رضا(ع) به فال نیک می گیریم، گفت: امروز کتابخانه های عمومی از نسل اول خود در قالب امانت کتاب و سالن مطالعه خارج شده و با تغییر ماموریت خود در اجتماع در حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی، افزایش امید، نشاط، دانایی و آگاهی به فرهنگسراهای اجتماعی و آموزشگاه های غیررسمی مردمی تبدیل شده اند.
وی با اشاره به نقش موثر کتابخانه های عموی در برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت امنیت اجتماعی، افزود: همچنین می توان از ظرفیت کاربران کتابخانه ها به عنوان «یاوران پلیس» و «تسهیلگران اجتماعی» به واسطه ارتباط سایر دستگاه های اجتماعی با مجموعه کتابخانه های عمومی استان حتی در دورافتاده ترین مناطق در حوزه تأمین آگاهی و امنیت اجتماعی استفاده کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با توجه به روند رو به رشد استفاده از فضاهای مجازی برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت امنیت در فضاهای سایبری را از ضروریات جامعه خواند.

در ادامه محمدکاظم تقوی، فرمانده نیروی انتظامی استان خراسان رضوی ضمن تسلیت ایام دهه فاطمیه(س) گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سخنرانی اخیر خود موضوعات مختلف و متعددی را در ساختار جدید نیروی انتظامی تعریف کردند که از جمله آنها تغییر معاونت اجتماعی نیروی انتظامی به معاونت فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی بود.
وی با اشاره به دغدغه رهبر انقلاب اسلامی و توجه ویژه ایشان به مسائل فرهنگی در جامعه، افزود: هدف ما امروز پرورش نیروهای آشنا با علم و دانش روز است چرا که شکوفایی و ایجاد امنیت پایدار با توجه به تهدیدات و تهاجمات فرهنگی دشمنان درگرو آگاهی و دانایی است.
محمدکاظم تقوی با بیان اینکه جامعه امروز بسیاری از نیازهای خود را به واسطه فضاهای مجازی، ارائه آموزشهای لازم را بسیار ضروری دانست و عنوان کرد: امیدواریم انعقاد این تفاهم نامه باعث افزایش توانایی و کارایی هر دو دستگاه در زمینه جلوگیری از آسیبهای فضای مجازی با برگزاری کارگاه های آموزشی و توجه ویژه به نیاز اطلاعاتی جامعه باشد.
فرمانده نیروی انتظامی استان خراسان رضوی در پایان توجه به نیازهای جامعه و راهنمایی مردم در حوزه های سایبری به ویژه برای قشر جوان را واجب و لازم دانست.

گفتنی است، طی این تفاهم نامه مقرر شد اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در خصوص معرفی کتابخانه های عمومی به ناجا جهت گشت زنی نیروی پلیس در محدوده کتابخانه، برگزاری مسابقات کتابخوانی با استفاده از منابع پیشنهادی ناجا در کتابخانه های عمومی، برگزاری جلسات نقدکتاب ، نشست کتابخوان وجشنواره کتابخوانی رضوی در مناسبت های مختلف در مراکز معرفی شده از سوی ناجا، تمهیدات لازم به منظور غنی سازی منابع مورد نیاز کتابخانه های عمومی با کتب ونشریات اهدایی از سوی ناجا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت عضویت کارکنان وخانواده های آنان وسربازان وظیفه با معرفی نامه معاونت تربیت وآموزش ناجا در کتابخانه های عمومی استان، تقدیر از کتابخوانان برتر ناجا در استان ، ارسال فایل کتابخوان ماه به کتابخانه ها و مراکز ناجا، اطلاع رسانی مناسب جهت عضویت نیمه بهاء کارکنان نیروی انتظامی در کتابخانه های عمومی در مناسبت های مختلف ( سالروز تاسیس نهاد کتابخانه ها ، هفته کتاب و کتابخوانی و…) وبررسی فضاهای معرفی شده توسط نیروی انتظامی به منظور ایجاد کتابخانه عمومی مشارکتی و بهره مندی از حمایتهای اداره کل کتابخانه های عمومی ( براساس شیوه نامه و دستورالعمل تاسیس کتابخانه های عمومی مشارکتی و مستقل) اقدامات لازم را انجام دهد.

در مقابل نیروی انتظامی استان خراسان رضوی نیز در هماهنگی با یگان های پلیس پیشگیری ناجا جهت گشت زنی روزانه در محدوده کتابخانه های معرفی شده از سوی اداره کل کتابخانه ها، تامین فضا وتجهیزات مناسب و نیروی انسانی، با اولویت سربازان دارای تحصیلات مرتبط در کتابخانه های مشارکتی مراکز ناجا، همکاری دربرگزاری جلسات نقد کتاب، نشست کتابخوان و جشنواره مسابقه کتابخوانی رضوی، پیشنهاد منابع جهت برگزاری مسابقات کتابخوانی اداره کل کتابخانه ها، همکاری دربرگزاری کارگاهها و دوره های آموزشی با موضوعات مختلف از جمله: آسیب های اجتماعی ، مبارزه با مواد مخدر ، پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی برای کارکنان و اعضای کتابخانه های عمومی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ازطریق فضای مجازی و تابلوهای تبلیغاتی ناجا. براساس بخشنامه ها ودستورالعمل های مربوطه و با هماهنگی و اخذ موافقت اداره کل توسعه کتابخانه ها و مشارکت ها همکاری های لازم را خواهند داشت.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3478

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.