13
معاون اجتماعی و مشارکت های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد مطرح کرد:

برخورداری تشکل‌های مردمی از تسهیلات نمایشگاه حسینیه‌ای به وسعت شهر

  • کد خبر : 2497
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
برخورداری تشکل‌های مردمی از تسهیلات نمایشگاه حسینیه‌ای به وسعت شهر
معاون اجتماعی و مشارکت های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: مجموعه‌ هایی نظیر مساجد، پایگاه‌ های بسیج و همچنین شهروندانی که تمایل به برگزاری مراسم‌ های عزاداری ماه محرم در فضای باز و با عنوان روضه خانگی دارند می‌ توانند به «نمایشگاه حسینیه‌ای به وسعت یک شهر» مراجعه و از خدمات و تسهیلات موجود در این نمایشگاه برخوردار شوند.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌‌نگار، قدرتی ضمن اشاره به مشارکت این سازمان با هیات مذهبی و تشکل‌ های مردمی برای برگزاری مناسب مراسم عزاداری در ماه محرم، اظهار کرد: شیوع کرونا در سطح جامعه و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم با حفظ دستورالعمل‌ های بهداشتی و همچنین مصوبه ستاد ملی کرونا مبتنی بر اجرای مراسم های عزاداری در فضای باز بود از این رو لزوم برنامه ریزی جامع و منسجم برای برگزاری شایسته این مراسم در مشهد الرضا (ع) را ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: طی هماهنگی که با شهرداری‌ های مناطق مقرر شد تسهیلات، فضاهای روباز سطح محلات و مناطق که برای برگزاری مراسم‌های عزاداری مناسب هستند در اختیار هیاتی که متقاضی قرار بگیرد.

معاون اجتماعی و مشارکت های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: تاکنون و بر اساس مراجعاتی که هیات مذهبی مشهد به شهرداری های مناطق و ستاد مرکزی برای دریافت مجوزهای لازم و تسهیلات مراجعه داشتند، بالغ بر ۸۰۰ مراسم عزاداری در فضاهای روباز سطح شهر در حال انجام است که شهرداری‌ های ۱۳گانه، حمایت‌ ها و پشتیبانی‌ هایی را از جمله شستشوی محل برگزاری مراسم‌ ها، در اختیار قرار دادن برخی تجهیزات و لوازم نظیر بالابر و چرثقیل، آماده‌سازی فضا و وسایل مورد نیاز، ضدعفونی‌کردن سطوح، همکاری نیروهای خدمات شهری با مسترکت هیات‌های مذهبی انجام می ‌دهند.

قدرتی افزود: سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری با مشارکت شورای هیات مذهبی، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه نمایشگاهی با عنوان حسینیه ای به وسعت شهر را در عرصه میدان شهدا برپا کردن که هدف اصلی آن تجمیع خدمات و سهولت در ارائه مجوزهای لازم برای برگزاری مراسم‌ های عزاداری از جمله معرفی نامه هیات مذهبی، صدور مجوزهای از سوی شهرداری های مناطق، مجوزهای شرکت برق است.

وی تصریح کرد: شهرداری مشهد در این نمایشگاه نیز بن‌هایی با مبلغ ۱ و ۲ میلیون تومان را در قالب کمک هزینه تامین اقلام مورد نیاز در اختیار هیات‌های مذهبی، مسئولان مساجد و سایر مجموعه‌هایی که به این نمایشگاه مراجعه می‌کنند و تقاضای برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز را دارند قرار می دهد. تاکنون ۸۰۰ مجموعه از این بن‌ها برخوردار شده‌اند. همچنین در این نمایشگاه که تا پایان ماه محرم دایر می باشد اقلام و لوازم مورد نیاز برگزاری مراسم های مذهبی با تخفیف‌های بین ۱۰ تا ۲۰درصد به هیات‌های مذهبی و سایر مجموعه‌های مردمی ارائه می‌شود.

معاون اجتماعی و مشارکت های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد عنوان کرد: همچنین امسال فضاسازی شهرمشهد متناسب با شان و جایگاه ماه محرم در اولویت برنامه‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی و مناطق ۱۳ گانه قرار گرفت. اقدامی که امسال به طور ویژه‌تر انجام شد این بود که با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی با هیات‌های مذهبی که متقاضی فضاسازی در محیط های شهری بودند معابر اصلی و فرعی سطح شهر فضاسازی محرمی شدند که در این راستا تاکنون حدود ۱۰۰هیات مذهبی همکاری داشته اند.

قدرتی ادامه داد: از طرفی این سازمان با همکاری شهرداری های مناطق و مساجد و تشکل های فعال در محلات، ۴۱ عنوان برنامه مختلف و متنوع را برای دهه اول محرم برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به مسابقه کتابخوانی حماسه حسینی، برنامه مهر محرم، عکسواره محرم، سوگواره معرفت حسینی، مسابقه نقاشی یاران کوچک حسین بن علی (ع)، اسوه‌های صبر، نوای محرم، نوگلان حسینی، نمایشگاه قیام حسینی، نمایشگاه کودک و محرم و نصب پلاک شهدای محله اشاره کرد.

وی گفت: همچنین طبق هماهنگی‌هایی که با شهرداری‌های مناطق صورت گرفت و قرار است برای برگزاری برنامه.هایی نظیر روضه‌های خانگی در فضاهای روباز محلات نیز برنامه‌ریزی و اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

معاون اجتماعی و مشارکت های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با بیان اینکه ویژه برنامه خیمه سوزان که سال گذشته نیز اجرا شد امسال نیز این برنامه در کوه پارک مشهد برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: طبق بازدیدهای میدانی، هیات مذهبی مشهد مراسم های عزاداری را با رعایت مناسب دستورالعمل های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی برگزار می کنند که از این حیث شایسته قدردانی است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.