15
رئیس کمیسیون ایثارگران شورای شهر مشهد:

تبدیل وضعیت ۱۰۱۷ نفر از فرزندان ایثارگر شاغل در شهرداری/ افزایش تسهیلات حمل و نقل خانواده شهدا و ایثارگران

  • کد خبر : 3800
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
تبدیل وضعیت ۱۰۱۷ نفر از فرزندان ایثارگر شاغل در شهرداری/ افزایش تسهیلات حمل و نقل خانواده شهدا و ایثارگران
رئیس کمیسیون ایثارگران شورای شهر مشهد گفت: در راستای اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران 1017نفر از فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان شاغل در شهرداری و سازمان های تابعه تبدیل وضعیت می شوند.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، حسن کریمداری در حاشیه کمیسیون ایثارگران که شنبه ۳۰ بهمن در این شورا برگزار شد، ضمن ادای احترام به مقام شهدا گفت: رشادتی که شهدا، جانبازان و آزادگان در هشت سال دفاع مقدس کردند، یک افتخار برای تاریخ ایران است، در دوران دفاع مقدس بیشترین کشورهای دنیا متحد و به ایران حمله کردند، اما ایثارگران اجازه ندادند یک وجب از خاک کشورمان به دست بیگانگان بیافتد، رهنمودهای امام راحل و بصیرت افزایی مقام معظم رهبری موجب شده است، این کشور از تنگناها و پیچ‌های سیاسی به خوبی عبور کند.
رئیس کمیسیون ایثارگران شورای شهر مشهد افزود: شورای ششم در راستای سیاست‌هایی که از ابتدا آغاز به کار کرد دنبال ارائه خدمات ویژه به جامعه ایثارگری بوده است.
وی ادامه داد: دوره چهارم کمیسیون ایثارگران تشکیل و در دوره پنجم و ششم ادامه دارد، با توجه به شناختی که از جامعه ایثارگری داریم، به دنبال یک حرکت زیربنایی برای رفع مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران در شهرداری و سازمان های تابعه هستیم.
کریمدادی خاطر نشان کرد: با شهردار مشهد موضوع مطرح شد که باید ساختاری متناسب با جامعه ایثارگری در شهرداری مشهد ایجاد شود، پس از گذشت ۵ ماه با پیگیری‌های مکرر، این ساختار تعریف شده است.
وی افزود: یک مشاور و مدیر امور شهدا و ایثارگران با سه اداره زیر مجموعه و ده پرسنل، در ذیل مدیریت شهردار مشهد طراحی و به زودی ابلاغ خواهد شد.
رئیس کمیسیون ایثارگران شورای شهر مشهد گفت: با همکاری کمسیون معاونت برنامه‌ریزی و کمیسیون ایثارگران، این ساختار آماده ابلاغ و گزینه مشاور امور ایثارگران توسط شهردار مشهد انتخاب و پس از صدور حکم نسبت به معرفی اقدام خواهد شد.
وی با بیان اینکه مشاور شهردار مشهد در امور ایثارگران دو هدف عمده دارد، تصریح کرد: دفتر نمایندگی ستاد شاهد و ایثارگر مصوبات تصویب شده در کمیسیون‌ها که مربوط به خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان است را تا مرحله اجرایی شدن پیگیری خواهد کرد تا حقی از این جامعه معزز ضایع نشود و هدف دیگر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
وی به فعالیت‌های این دفتر اشاره کرد و گفت: این دفتر به دنبال تسهیل رفع مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران شاغل در شهرداری و ارباب رجوعان ایثارگر است.
این مقام مسئول ادامه داد: معرفی شهدا، نامگذاری خیابان به نام شهدا، اجرای طرح سپاس دیدار با «خانواده شهدا و ایثارگران»، برگزاری یادواره شهدا و… توسط شهرداری مشهد انجام می شود که با ایجاد این دفتر این فعالیت‌ها پررنگ تر و ساماندهی می شود.
کریمدادی به تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر شاغل در شهرداری اشاره کرد و گفت: از مجموعه پرسنل شهرداری و سازمان‌های تابعه، ۱۰۱۷ نفر با نسبت ایثارگری شناسایی شده‌اند، که مراحل اداری بیش از ۵۰ درصد آنان انجام و حکم آنان به زودی صادر می‌شود و مابقی افراد به دلیل اینکه مدارک آنان ناقص بوده، در حال پیگیری است که تبدیل وضعیت این عزیزان نیز در آینده انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه شورای شهر مشهد تابع قانون است، افزود: طبق قانون افرادی که با شهرداری قرارداد دارند، طیق روال اداری کار آنان انجام می‌شود، این افراد طبق قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شامل، همسر و فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان با هر درصدی، همسران جانبازان بالای ۲۵ درصد، خواهر و برادر شهید، فرزندان آزادگان با یک سال اسارت، فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه خدمت است.
عضو شورای شهر مشهد تصریح کرد: تعدادی از فرزندان جامعه ایثارگری هستند، که به صورت مستقیم با شهرداری مشهد قرار داد ندارند و قرارداد آنها با شرکت‌ها است که با شهرداری به صورت برون سپاری فعالیت می‌کنند، به دنبال این هستیم، که این قانون به نفع جامعه ایثارگری اصلاح و بسترهای رفع مشکل این عزیزان نیز فراهم شود.
وی به تسهیلات حمل و نقل درون شهری ویژه خانواده شهدا و ایثارگران اشاره کرد و افزود: طی جلسه‌ای که با حضور مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیسیون حمل و نقل شورای شهر برگزار، مصوب شد، ۱۲۰ سفر قطار درون شهری و ۱۲۰ سفر مختص اتوبوس برای والدین، همسر و فرزندان شهدا، همسر وفرزندان جانباز ۷۰درصد، شخص جانباز و آزاده با هر درصدی فراهم شود.
کریم دادی با بیان اینکه خوشبختانه همه اعضای شورای شهر مشهد نگاه ویژه‌ای نسبت به پیگیری و رفع مشکلات ایثارگران دارند، بیان کرد: در خصوص پارک حاشیه خیابان با ملاحضات کار اداری، خدمات ویژه جانبازان افزایش یافته است.
گفتنی است؛ سند افتخار مردم مشهد الرضا پرونده هشت هزار و ۶۷۳ شهید، ۳۷ هزار و ۲۶۸ جانباز و یک هزار و ۹۳۷ آزاده است که در پاسداشت آرمان‌های انقلاب ایثار و فداکاری کردند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.