6

واکنش سازمان ملل به بیانیه مشترک ایران و آژانس انرژی اتمی

  • کد خبر : 6627
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
واکنش سازمان ملل به بیانیه مشترک ایران و آژانس انرژی اتمی
معاون سخنگوی سازمان ملل گفت: ما خواهان ادامه همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی هستیم و این راهی برای رسیدگی به نگرانی ها در خصوص برنامه هسته ای ایران است.

به گزارش شرق‌نگار، فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره بیانیه مشترک ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ما به صورت مکرر ایران را تشویق کرده ایم تا با آژانس همکاری نزدیک داشته باشد و بدون شک از ایران می خواهیم به تعهداتی که به آژانس داده است، عمل کند.

وی تصریح کرد که ما خواهان ادامه همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی هستیم و این راهی برای رسیدگی به نگرانی ها در خصوص برنامه هسته ای ایران است.

فرحان حق در پاسخ به سوالی درباره لفاظی های رژیم صهیونیستی نیز گفت که ما در مورد احتمالات و نظریه پردازی ها سخن نمی گوییم. موضع سازمان ملل این است که کشورها باید تمام تلاش خود را برای کاهش تنش ها در خصوص برنامه هسته ای ایران انجام دهند و از هرگونه تنش خودداری کنند.

معاون سخنگوی سازمان ملل درباره موضوع مسمومیت دختران دانش آموز در ایران نیز گفت که ما  نزدیک این مساله را دنبال کرده‌ایم. تیم سازمان ملل مستقر در ایران برای مشخص شدن سریع و دقیق حقایق این مساله پیشنهاد کمک داده  است. این برای مقامات ایرانی مهم است که در مورد این مساله به صورت کامل و شفاف تحقیق کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=6627

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.