14
سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی:

بهره‌برداری ۱۳۳ کلاس جدید همزمان با دهه‌ی فجر

  • کد خبر : 3709
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۸
بهره‌برداری ۱۳۳ کلاس جدید همزمان با دهه‌ی فجر
سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: همزمان با دهه‌ی فجر، 133 کلاس جدید به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار به نقل از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی، ابوالقاسم بابائی سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی با تبریک فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: در دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی مجموعا ۳۴ پروژه با ۱۳۳ کلاس و زیربنای ۱۶۸۲۱ مترمربع و هزینه ای بالغ بر ۶۲۵ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید که از این تعداد ۱۷ پروژه از محل اعتبارات دولتی و ۱۷ پروژه با مشارکت دولت و خیرین می‌باشد.

وی گفت: در خراسان رضوی بیش از یک میلیون و چهارصد هزار دانش آموز در ۴۸ منطقه آموزشی مشغول تحصیل اند که ۵۰ درصد این دانش‌آموزان در مشهد هستند و این در حالی است که فقط ۳۸ درصد فضای آموزشی در این شهرستان وجود دارد.

بابائی گفت: همچنین منطقه تبادکان نیز دارای ۱۰ درصد از جمعیت دانش آموزی است که البته فقط ۵ درصد فضاهای آموزشی در اختیار آن‌هاست.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی، در رابطه با سرانه فضای آموزشی خراسان رضوی گفت: سرانه آموزشی این استان برای هر دانش آموز ۴٫۳ دهم متر مربع سرانه وجود دارد.

وی ادامه داد: سرانه ما در استان متغیر بوده و برای نمونه در حاشیه شهر تبادکان این عدد ۲٫۱ دهم متر مربع و در برخی دیگر این عدد کمتر از ۲ دهم مترمربع و در کل، سرانه تعدادی دیگر از نقاط استان نیز کم تر از سرانه استان است.

بابائی  بیان کرد: خوشبختانه امسال نخستین همایش تجلیل از خیرین نمازخانه و دارالقرآن‌ساز در استان خرسان رضوی برگزار شد که بر اساس سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش مدرسه به عنوان محیطی اصلی برای تربیت و یادگیری و تجلی بخش مراتبی از حیات طیبه و کانون عرصه و فرصتها برای امور تربیتی و محل کسب تجربه تربیتی و زیستی می‌باشد.

وی در ادامه افزود: بر اساس زیرنظام فضا و تجهیزات نیز در قالب سرانه‌ها و فضای آموزشی و تربیتی هم نگاه ویژه‌ای به فضاهای فرهنگی داشته و به نحوی که سرانه فضاهای فرهنگی شصت و چهار صدم متر مربع شامل اتاق پرورشی نمازخانه کتابخانه سالن اجتماعات می‌باشد و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3709

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.