12

روضه ابا عبدالله (ع) در هیچ زمانی افول نکرده/ بقاع متبرکه خیمه‌گاه دائمی هیئات مذهبی خواهند بود

  • کد خبر : 2410
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
روضه ابا عبدالله (ع) در هیچ زمانی افول نکرده/ بقاع متبرکه خیمه‌گاه دائمی هیئات مذهبی خواهند بود
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در دومین نشست هم اندیشی سراسری خطبا و مبلغان شاخص در آستانه محرم با تاکید بر اینکه روضه اباعبدالله (ع) در هیچ زمانی افول نکرده، گفت: بقاع متبرکه خیمه‌گاه دائمی هیئات مذهبی خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی در ابتدای سخنانش در این نشست گفت:  طی اتفاقاتی که در محرم سال گذشته افتاد بنده یک خلائی را احساس می‌کردم که به صورت معهود امکان برگزاری روضه‌ها مخصوصا در زیر سقفها یا وجود ندارد یا محدود شده.

وی ادامه داد: بنده سوالی کردم از دوستان مسئول که چند بقعه متبرکه را می‌توانیم برای برگزاری مراسم سید‌الشهدا در نظر بگیریم که طبق برآورد در نظر گرفته شده حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ بقعه متبرکه در این خصوص در نظر گرفته شد. ما تقاضا کردیم هیئات شاخص به بقاع متبرکه تشریف بیاورند. ما بقاع را از آن اهل بیت علیهم‌السلام و هیئات می‌دانیم.

خاموشی یادآور شد: در سال گذشته دسته روی محدود شد و به جایش چهارپایه خوانی رخ کرد. برگزاری مجالس عزاداری در فضای باز هم مشکلات مخصوص خودش را داشت. خوشبختانه رسانه ملی هم همکاری کرد و این فضای کالبدی و باز امامزادگان موثر واقع شد.

وی تصریح کرد: امسال سعی کردیم تعداد بقاع پذیرای هیئات مذهبی را افزون کنیم و به هزار بقعه برسانیم. خوبی‌اش این است هیئاتی که به امامزاده‌ها آمده‌اند در همان جا باقی خواهند ماند و از امامزادگان بیرون نخواهند رفت و بقاع خیمه گاه دائمی هیئات مذهبی خواهند بود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: روضه اباعبدالله (ع) در هیچ زمانی افول نکرده حتی آن زمانی که دشمن مضجع شریف ایشان را به آب بست. این خیمه و خرگاه یک صوت جهانی و تاریخی دارد. از خطبای عظام تقاضا دارم هر نکته‌ای در برگزاری مراسم عزاداری در بقاع دارند بفرمایند.

خاموشی همچنین تصریح کرد:در ماه مبارک رمضان امسال بیش از هزار ساعت برنامه مذهبی از امامزادگان در قالب ملی و استانی پخش شد.  این برنامه‌ها در مناسبتهای مختلف پررنگ تر از گذشته پیگیری خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: انشا الله واکسیناسیون در کشور ما و کشورهای همجوار عملی شود و ما آزادی راه اربعین را هم ببینیم.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2410

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.