14

برنامه های سفر استاندار خراسان رضوی در رشتخوار

  • کد خبر : 2199
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
برنامه های سفر استاندار خراسان رضوی در رشتخوار
استاندار خراسان رضوی در بازدید از شهر جنگل گفت: بخشهایی را که نیاز به حمایت دارند چه در بخش شهرستان و استان و همچنین درسطح ملی بررسی و هرجا نیاز به حمایتی باشد اقدام خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شرق نگار، محمدصادق معتمدیان در سومین روز سفر استانی خود با حضور در جنگل از این منطقه بازدید و در جمع ساکنین منطقه در جریان مطالبات مردم قرار گرفت.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه منطقه جنگل یکی از قطب های کشاورزی است که از مواهب الهی از جمله زمین و خاک مناسب برخوردار است افزود: در بحث پسته اقدامات خوبی انجام شده و در حوزه اقتصادی استانداری تلاش میکنیم کمک کنیم که ارزش افزوده بیشتری برای مردم منطقه اختصاص دهیم.
وی افزود: زحمات مردم در بخش کشاورزی نیازمند حمایت است و تکمیل چرخه تولید و ایجاد واحدهای بسته بندی و انجام مراحل مختلف فراروری و اینکه این محصول با برند مشخص و نمادتجاری منطقه در سطح کشور به فروش برسد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: قطع یقین توجه به محصول پسته افزایش درآمد برای مردم و کشاورزان را بدنبال خواهد داشت و همینطور در بحث اشتغال جوانان منطقه اثرگذار خواهد بود.
معتمدیان با بیان اینکه در بحث تولید گندم و محصول جو زحمات کشاورزان قابل تقدیر است یادآور شد: ما بخشهایی را که نیاز به حمایت دارند چه در بخش شهرستان و چه استان و سطح ملی بررسی کرده و هرجا نیاز به حمایتی باشد اقدام خواهیم کرد.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در خصوص یکی از موضوعاتی که از سال گذشته باعث دغدغه مندی دامداران ما بوده است تدابیری صورت گرفته است، در مرحله اول خرید دام زنده با قیمت ۴۵ تومان توسط شرکت پشتیبانی دام استان و همچنین کمک هایی هم در بحث نهاده خواهیم داشت که در حال حاضر مراحلی از توزیع آن انجام شده  و این روند با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.
معتمدیان با بیان اینکه امروز سهمیه رشتخوار را افزایش می دهیم تا بتوانیم کمکی به دامداران زحمتکش منطقه ارایه دهیم افزود: با توجه به اینکه عمده دام ها در مناطق روستایی است و مصوبه اخیر هم مربوط به منطقه عشایر می باشد، ما رایزنی هایی انجام دادیم با وزیر جهاد کشاورزی و در سطح استان تصمیماتی اتخاذ شده که انشاءالله به زودی شدت پشتیبانی و خرید دام از روستاییان عزیز را بر اساس قیمت تضمینی که اعلام شد برمبنای جدول ترکیبی تایین شده انجام خواهیم داد.
معتمدیان خاطر نشان کرد: علی رغم همه محدودیت ها و مشکلات مالی در بحث مباحث شهری اقدامات خوبی صورت گرفته و به جهت بهره مندی مردم از امکانات و فضاهای شهری باید تلاش کنیم تا بتوانیم در انجام پروژه های عمرانی شهرداری اثر گذار باشیم.
وی افزود: بخش هایی که بعنوان مطالبات بود مورد بررسی قرار می گیرد از طریق وزارت کشور و ما نیز به جهت کمک به شهرداری جنگل مکاتباتی انجام می دهیم و مبلغی را هم بعنوان کمک بلاعوض به شهرداری اختصاص خواهیم داد.
استاندار خراسان رضوی یاداور شد: در خصوص موضوع دیوار شهری و مخاطراتی که برای ساکنین منطقه وجود دارد کار مشارکتی با آب منطقه ای و شهرداری انجام می گیرد که این پروژه هم در یک‌زمان بندی مشخص به اتمام برسد.

استاندار خراسان رضوی پس از ورود به روستای شعبه در جمع روستانشینان شعبه بیان کرد: در کشور ما جمعیت روستایی همواره، جمعیت مولد در اقتصاد و تولید کشور بوده‌اند. لذا سیاست کلان نظام هم کمک برای تثبیت جمعیت روستایی تدوین شده است.

معتمدیان در ادامه سفر به شهرستان رشتخوار از روستای سعد‌آباد بازدید و ضمن شنیدن درد و دل‌های اهالی این روستا در جریان کمبودهای آن قرار گرفت.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.