7

فواید بازاریابی دهان‌ به‌ دهان در جذب مشتریان رستوران/ مشتریان راضی گنجی ارزشمندند

  • کد خبر : 6657
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰:۳۶
فواید بازاریابی دهان‌ به‌ دهان در جذب مشتریان رستوران/ مشتریان راضی گنجی ارزشمندند
چگونه بازاریابی دهان‌ به‌ دهان می‌تواند رستوران شما را بر سر زبان‌ها بیاندازد.
شرق‌نگار: وقتی به دنبال مکانی جدید برای شام می‌گردیم، تقریباً همیشه از دوستان و خانواده مشاوره می‌خواهیم و جای تعجب نیست که ما در این احساس تنها نیستیم. بر اساس آمار،  ۷۸ درصد از مشتریان رستوران‌ها گفته‌اند که احتمالاً بر اساس توصیه‌ی یکی از دوستانشان آن رستوران را انتخاب کرده‌اند.
یکی از موضوعات مورد بحث در صنعت رستوران، نحوه بازاریابی یک رستوران است. بازاریابی دهان به دهان یکی از پیچیده‌ترین مفاهیم در حوزه بازاریابی و مشتری‌مداری است، زیرا اغلب به نظر می‌رسد که شانس حرف اول را در این مورد می‌زند و برنامه مشخصی برای تضمین موفقیت در این زمینه وجود ندارد.
همه‌ی ما با شنیدن نام بازاریابی دهان به دهان که در انگلیسی با نام Word Of Mouth Marketing یا WOM نامیده می‌شود، یاد داستان یک کلاغ چهل کلاغ می‌افتیم. البته این یک کلاغ چهل کلاغ‌ها از آن نوع حرف آوردن و بردن‌های خانه‌خراب‌کن نیستند، این چرخش حرف‌های دهان به دهان تأثیر اعجاب‌آور و مثبتی را در هر کسب‌وکاری به همراه خواهند داشت.
مواقعی وجود دارد که تبلیغات سنتی مناسب است، به خصوص برای دسترسی به مشتریان مسن‌تر که ممکن است از رایانه استفاده نکنند و نیاز به اینگونه تبلیغات وجود خواهد داشت.
بهترین راه برای تشویق مشتری به تبلیغات برای شما این است که به طور مداوم آنها را شگفت‌زده کنید. برجسته‌شدن در صنعت رستوران نیاز به برنامه‌ریزی و آموزش خوب دارد. با غذای خوب شروع می‌شود و با بهترین خدمات به مشتری در ادامه می‌یابد.
محتوایی را به دنبال‌کنندگان رسانه‌های اجتماعی خود ارائه دهید که ارزشمند باشد و چیزی را که به آن نیاز دارند ارائه دهید. به عنوان مثال، قبل از انتشار هر چیزی در اینستاگرام یا شبکه‌های اجتماعی دیگر از خود بپرسید که محتوای شما چگونه به مشتریان شما کمک می‌کند. مثلا نکاتی را در مورد نحوه تهیه برخی غذاها یا نوشیدنی هایتان به اشتراک بگذارید.
اگر این نکات را رعایت کنید شاهد افزایش مشتریان رستوران خود خواهید بود. مشتریان را راضی نگه‌دارید و در رستوران خود جذب کنید. پرسنل خود را تشویق کنید تا با مشتریان آشنا شوند. لازم نیست مثل رفقای صمیمی با آنها برخورد کنید. کافی است وقتی که مشتری می‌نشیند، او را بشناسید و به یاد داشته باشید که نوشیدنی مورد علاقه‌اش چه چیزی است.
علاوه بر این‌ها، مشتریانی که به صورت آنلاین به شما سفارش می‌دهند، احتمالاً طرفداران برند شما هستند و در آینده نیز خواهند بود، پس سعی در حفظ آن‌ها کنید.
در آخر این نکته را هم مدنظر داشته باشید که، مشتریان راضی شما به معنای واقعی کلمه ” گنجی ارزشمندند”. آنها لحظه شماری می‌کنند تا به دوستان و خانواده خود در مورد رستوران عالی که در شب گذشته غذا خورده‌اند بگویند. به همین دلیل است که مشتریان شما قدرتمندترین نیروی بازاریابی و تبلیغات رستوران شما هستند که  نتایج تبلیغ آنان با بسیاری از تبلیغات گران قابل مقایسه نیست.
لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=6657

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.