12
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی خبر داد؛

ایجاد۸۳۴ مورد مسکن برای افراد تحت پوشش بهزیستی

  • کد خبر : 2176
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
ایجاد۸۳۴ مورد مسکن برای افراد تحت پوشش بهزیستی
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حوزه ایجاد مسکن برای افراد تحت پوشش امسال ۸۳۴ مسکن ایجاد شده که در هفته بهزیستی ۱۲۴ مورداز این تعداد به بهره برداری میرسد.

به گزارش پایگاه خبری شرق نگار، مسعود فیروزی با اعلام این خبر اظهار کرد: بهزیستی از ابتدای تولد تا پایان عمر به افراد جامعه خدمات ارائه می‌کند؛ بهزیستی منحصر به جنسیت، قومیت، مذهب و جغرافیای خاصی نیست و شعار بهزیستی در چهل و یکمین سال تاسیس بهزیستی در گام دوم، هوشمند سازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده است.

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین اصول در دوره جدید مدیریتی در اداره کل بهزیستی خراسان عدالت محوری است افزود: توزیع عادلانه خدمات اولین رکن هوشمند سازی فارغ از فضای هیجان و احساس است.فیروزی بیان کرد: با هدف محله محور مراکز مثبت زندگی در خراسان رضوی ایجاد شده است که به همین منظور ۲ هزار و ۵۰۰ مرکز مثبت زندگی متشکل از تیم‌های متخصص و حداقل ۵ نفر مددکار و روانشناس در حال ارائه خدمات است.وی با اشاره به اینکه از مهم‌ترین اهداف برپایی مراکز مثبت زندگی در خراسان رضوی تقویت روحیه اجتماع محور در این مراکز است تصریح کرد:در خراسان ۱۹۳ مرکز مثبت زندگی دایر است که حدود ۷۷ مرکز در مشهد با ارائه ۲۲ فعالیت فعال است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی تاکید کرد: یارانه نگهداری افراد معلول دارای خانواده در مراکز شبانه روزی کمتر از یک میلیون تومان بوده است که به ۲ میلیون و۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

حمیده محدث معاون امور مشارکت‌های مردمی، اشتعال و موسسات غیر دولتی نیز در خصوص مشارکت‌های مردمی گفت:در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۱۷ درصد مشارکت مردمی رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال بحثی فراتر از افراد جامعه است افزود:در سال ۹۹ متعهد به ۵ هزار و ۸۸ فرصت شغلی شدیم که به ۵هزار و ۹۳ شغل رسیدیم.

محدث بیان کرد: در حوزه ایجاد مسکن برای افراد تحت پوشش امسال ۸۳۴ مورد مسکن ایجاد شد و در هفته بهزیستی ۱۲۴ تا از این تعداد به بهره برداری میرسد.

همچنین شهره شاهرودی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی گفت: امسال به منظور سرعت دهی به خدمات اورژانس اجتماعی دیگری در سطح دو ایجاد کردیم.

وی افزود: بیشتر تماس‌های شهروندان در حوزه اورژانس اجتماعی به دلیل کودک آزاری بوده است و راه اصلی آن مسامحه و غفلت به خاطر تغییر سبک و سیاق خانواده در پی بیماری کرونا بوده است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2176
  • نویسنده : کتایون حسینی
  • ارسال توسط :
  • منبع : شرق نگار
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.