15
با محوریت افزایش همکاریها:

امضاء تفاهم‌نامه کتابخانه‌های عمومی و دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان خراسان رضوی

  • کد خبر : 2435
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۱۹
امضاء تفاهم‌نامه کتابخانه‌های عمومی و دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان خراسان رضوی
تفاهم نامه همکاری بین اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، با هدف افزایش همکاری ها تفاهم نامه همکاری بین حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با محمدکمال سرویها، رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی امضا شد.
در ابتدا محمدکمال سرویها، رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: این سازمان در راستای بروزرسانی اطلاعات ، برگزاری دوره های آموزشی و ارتقای فرهنگ عمومی از برنامه های فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان استقبال می کند.
تعامل با مجموعه کتابخانه ها باعث می شود تا گام های موثرتری در مسیر تقویت این شبکه درجامعه برداشته شود.
وی افزود: تعامل بین دستگاه ها باعث می شود که هر کدام در انجام مسئولیت های خود پویا تر و موثر تر عمل کنند به عبارتی این تعاملات کمک به رشد یکدیگر در جامعه است.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت: با رعایت چند اصول و نکته با توجه به حساس بودن موقعیت شورای نگهبان می توان در راستای تقویت آگاهی های عمومی و فرهنگی جامعه از ظرفیتهای درون سازمانهای اجرایی استفاده کنیم و این مهم می تواند از طریق همکاری های مشترک در زمینه مسابقات فرهنگی، نمایشگاه های کتاب، نقد و برسی کتاب، جمع خوانی باشد.
وی با اشاره به برگزاری امسال حسینیه کتاب بصورت مجازی افزود: با توجه به استقبال خوب مردم از این طرح امسال نیز در نظر داریم بخشهای از قبیل سخنرانی با محوریت کتاب، مقتل خوانی، مداحی، معرفی کتاب با پوشش خبری صدا وسیمای خراسان رضوی و پخش زنده از طریق صفحه اینستاگرام اداره کل، اجرای طرح «یک اربعین کتاب» توسط کتابداران و شخصیتهای فرهنگی استان، پویش نذر کتاب و پویش کتابخوانان عاشورایی را نیز اجرا کنیم.
وی گفت: امید است با مشارکت و همکاری سایر دستگاه های اجرایی بتوانیم گامی موثر و مفید در راستای ادای دین به ساحت حضرت امام حسین(ع) برداریم.

گفتنی است، طی تفاهم نامه فی ما بین دو دستگاه مقرر شد اداره کل کتابخانه های عمومی استان در راستای برنامه ریزی به منظور برگزاری نشست های تخصصی کتابخوانی با موضوع قانون اساسی، قوانین انتخابات و سایر قوانین مرتبط، برنامه ریزی لازم به منظور برگزاری نشست های تخصصی با موضوع معرفی شورای نگهبان، وظایف و اختیارات و سایر موضوعات مرتبط با شورای نگهبان و هیات‌های نظارت بر انتخابات، عضویت پرسنل و خانواده و اعضا شبکه نظارت در کتابخانه‌های عمومی استان و برگزاری نشست های نقد کتاب ، نقد فیلم و مسابقات کتابخوانی ویژه پرسنل دفتر نظارت استان و خانواده آنها و اعضا شبکه نظارت شهرستانها را انجام دهد و در مقابل دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان نیز نسبت به تهیه کتب مناسب برای برگزاری نشست های تخصصی فوق الذکر، برگزاری نشست های تخصصی کتابخوان با موضوع معرفی شورای نگهبان :وظایف و اختیارات، حمایت از اصلاح قانون نحوه اداره کتابخانه های عمومی (مصوب ۱۳۸۳) در مجلس شورای اسلامی و اطلاع رسانی فعالیت های فرهنگی کتاب محور اداره کل به پرسنل دفتر نظارت استان و خانواده آنها و اعضا شبکه نظارت شهرستانها همکاری لازم و وافی داشته باشد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2435

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.