8

افطار با شهدای چالیدره

  • کد خبر : 4109
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۶:۱۴
افطار با شهدای چالیدره
شهدا همیشه مایه خیر و برکت هستند و مجموعه چالیدره برای اینکه از این توفیق الهی بی نصیب نماند، این شهدا را در قسمتی از این مجموعه قرار داده تا بانی مسائل فرهنگی این منطقه به یوم حضور این سه شهید جوان باشد.

شرق‌نگار: هنوز یک ساعتی به غروب مانده مردم برای زیارت شهدای گمنام چالیدره دره آمده اند کنار قبر این سه شهید بزرگوار در حال خواند قرآن و زیارت هستند کودکان فارغ از همه اینها چیزها مشغول بازی کودکانه خود آمد.

غروب میشود قبل از اذان دعا قبل افطار پخش می شود. کم کم مردم جمع می شوند تا نماز اول وقت را اقامه کنند. کودکی هشت و ۹ ساله مکبر است هر چند که به درست هنوز نمی توانند کلمات را ادا کنند و با زبان شیرینی مکبری می‌کند.

بعد از اقامه نماز سفرها پهن می شود تا از مردم در افطاری که مجموعه تهیه دیده شده روزه خود را باز کند افطار ساده اما پر برکتی است نان سبزی خرما چای، ظرفهای شله که دست به دست برای زائران شهدای گمنام چالیدره برسر سفر مردم گذاشته می شود.

امیر سارخانی بهره بردار فاز یک مجموعه چالیدره در خصوص این برنامه می گویید : از ابتدا ماه رمضان ما در کنار مزار شهدا برنامه افطار برای زائران شهدای گمنام چالیدره را داشتیم .

مردم که به زیارت شهدای گمنام چالیدره میآید بعد از اقامه نماز در کنار این شهدا افطار می کنند نکته جالب توجه استقبال توریستهای است که برای بازدید از چالیدره می آیند است آنها هم در این مراسم حضور پیدا میکنند و بر سر افطار این شهدا می نشینند.

بعد از افطار هم ما در شب‌های قدر برنامه این شبها را داشتیم در بقیه شبها هم یک روایی به روایتگری می پرداخت .

قبل از ماه رمضان برنامه فرهنگی هر دوشنبه و چهارشنبه در مزار برنامه برگزار می شود.

مجموعه چالیدره طرقبه میزبان ۳ شهید گمنام از سال های دفاع مقدس است که مزار و عطر دل انگیز آنان مایه برکت و روشنی بخش شهرطرقبه و زائران امام هشتم است.

مدیر بهره بردار فاز یک مجموعه تفریحی چالیدره در آیین شبی با شهدا که به مناسبت ماه مبارک رمضان در جوار شهدای گمنام طرقبه انجام شد در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد، از ابتدای ماه مهمانی خدا این توفیق را داشته ایم که به نیابت از شهدا، میزبان مومنان روزه دار و زائران ثامن الحجج علیه السلام بوده و با برگزاری نماز جماعت و برپایی سفره ساده افطاری، درثواب روزه مهمانان ضیافت الله شریک باشیم.

امیر سارخانی افزود: با حمایت جناب مهندس رجب زاده مدیر عامل شرکت چالیدره و در راستای مسئولیت اجتماعی، برنامه های فرهنگی متعددی در مجموعه پیش بینی شده که یکی از آنها آیین شبی با شهداست که تا پایان ماه مبارک رمضان همراه با مراسم شب های قدر و سخنرانی روحانیون و مداحی ادامه خواهد داشت.

وی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام علی علیه السلام از عموم مردم دعوت کرد با حضور شورانگیز خود در جوار شهدای گمنام طرقبه ضمن تجدید بیعت با آرمان های امام و شهدا، زندگی خود را با برکت و یاد شهدا مانوس نمایند.

گفتنی است مومنین روزه دار و گردشگران مجموعه چالیدره، بیست و یکمین شب ماه رمضان را با شله مشهدی افطار نمودند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=4109

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.