7

عوامل موثر بر افزایش هرچه بیشتر گردشگران در صنعت گردشگری

  • کد خبر : 5885
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲
عوامل موثر بر افزایش هرچه بیشتر گردشگران در صنعت گردشگری

شرق‌نگار: در حال حاضر گردشگری به عنوان یکی از بزرگترین و متنوع‌ترین صنایع دنیا مطرح می‌باشد. صنعت توریسم که به گفته گولدنر، جمعی از پدیده‌ها و روابط ناشی شده از روابط متقابل گردشگران، تامین‌کنندگان تجاری، حکومت‌ها و جوامع میزبان در فرآیند جذب و میزبانی گردشگران و توریست‌هاست، به دلیل کسب درآمد ارزی از طریق ورود […]

شرق‌نگار: در حال حاضر گردشگری به عنوان یکی از بزرگترین و متنوع‌ترین صنایع دنیا مطرح می‌باشد.

صنعت توریسم که به گفته گولدنر، جمعی از پدیده‌ها و روابط ناشی شده از روابط متقابل گردشگران، تامین‌کنندگان تجاری، حکومت‌ها و جوامع میزبان در فرآیند جذب و میزبانی گردشگران و توریست‌هاست، به دلیل کسب درآمد ارزی از طریق ورود گردشگران، ایجاد ارزش افزوده و ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در بحث گردشگری، از اهمیت بسیار بالایی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه برخوردار است.

افزایش تعداد گردشگران داخلی یا خارجی، نیازمند سرمایه‌گذاری مناسب در ایجاد اقامتگاه‌های مناسب، مکان‌های تفریحی، رستوران‌ها، هتل‌ها و بخش‌های بازرگانی نیز می‌باشد.

از این رو گردشگری ایران نیازمند تغییری شگرف است، به‌طوری که بر اساس داده World Bank  در سال ۲۰۱۹ ایران نزدیک به ۹ میلیون گردشگر ورودی داشته است.

این در حالی‌ست که کشورهایی نظیر امارات و عربستان رشد چشمگیرتری را در جذب گردشگر و توریست داشته‌اند.

با اینکه ایران کشور وسیع‌تری نسبت به سایر کشورهای اطراف است و شهرها و جاذبه‌های گردشگری بیشتری نسبت به هر کدام از کشورهای دیگر دارد، اما گردشگری در ایران (با دلار سال ۲۰۱۸) همچنان ارزان‌تر از کشورهای اصلی منطقه است.

احتمال می‌دهیم که در بازه زمانی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ هم همچنان این ارزانی ادامه پیدا کرده و به خاطر ارزش پایین ریال، ایران به عنوان یک کشور ارزان‌قیمت برای سفر شناخته شده است.

بر اساس آمار  Statista، کشور ایران در سال ۲۰۲۵ دوباره به اعداد و ارقامی همچون ۸ میلیون نفر گردشگر سالانه خواهد رسید.

اما چه راهکارهایی در حال حاضر برای جذب هرچه بیشتر گردشگران وجود خواهد داشت.

یکی از بهترین راه‌کارها در جذب گردشگران بیشتر، بهبود زیرساخت‌های اقامتی و حمل‌ونقل است.

بازسازی هتل‌های قدیمی و اضافه کردن هتل‌هایی که خدماتی درخور یک سفر گران‌قیمت باید در اولویت باشد و خدمات هتل‌ها نیز باید بهبود پیدا کنند.

فضای اقامتی گران‌قیمت، میانگین درآمد از هر توریست را به مراتب افزایش خواهد داد.

امید است با گسترش انعطافات قانونی در حوزه‌های اقتصادی و اصلاح قوانین برای بهبود تجربه گردشگر، فعالیت‌های تفریحی گردشگران از کشورهای دیگر را نیز در بر بگیرد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=5885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.