4

باز نگاه داشتن کتاب زندگی افراد با انجام کار عام‌المنفعه

  • کد خبر : 5873
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
باز نگاه داشتن کتاب زندگی افراد با انجام کار عام‌المنفعه
مراسم افتتاح کتابخانه عمومی خیرساز روستای فارمند با حضور نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، مراسم افتتاح کتابخانه عمومی خیرساز مرحوم حاج حسن سالار روستای فارمند شهرستان مشهد با حضور حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر، نماینده مردم شریف مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل ۹۰؛ حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، خانواده مرحوم حاج حسن سالار و جمعی از اهالی روستا برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر، نماینده مردم شریف مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکاران احداث و راه اندازی کتابخانه عمومی خیرساز مرحوم حاج حسن سالار، گفت: امروز به همت خانواده مرحوم حاج حسن سالار در مراسم افتتاحیه تنها کتابخانه روستای فارمد حضور داریم.
وی افزود: در فضایی که مردم کشور در معرض بمباران فکری توسط دشمنان قرار گرفته اند، تلاش ما باید بر این باشد که مردم را به سوی راه درست و صحیح هدایت کنیم.
پژمانفر با اشاره به اینکه در طول تاریخ مردم حضوری فعال و همیشگی در کارهای عام المنفعه همچون احداث مسجد، کتابخانه، مدرسه و … داشته اند، اظهار کرد: راه اندازی این کتابخانه نیز می تواند باب الفتحی برای تداوم مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی و فرهنگی برای انجام کارهای عام المنفعه و رقم زدن اتفاقات مهم فرهنگی و اجتماعی در روستای فارمد باشد.
وی با بیان اینکه امروز اقدامات عام المنفعه از تنوع بیشتری برخوردار شده اند، افزود: این اقدامات باقی الصالحات ماندگاری برای همه محسوب می شود. همگی به این امر واقف هستیم که پس از مدتی کتاب زندگیمان بسته می شود اما تربیت فرزند صالح و انجام کار عام المنفعه این کتاب را برای همیشه باز نگاه خواهد داشت. علاوه بر آن هر فردی که از این اقدام ما بهره و یا استفاده ای برده باشد، بدون شک ما را نیز در اجر آن شریک کرده است.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، از خانواده مرحوم حاج حسن سالار برای احداث کتابخانه تقدیر و تشکر کرد.
علی اکبر سبزیان تصریح کرد: این چهار ماموریت شامل ارتقای سواد جامعه در همه عرصه ها اعم از اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و رسانه ای، اصلاح سبک زندگی، کاهش آسیبهای اجتماعی و حل مسائل فرهنگی اجتماعی به واسطه برگزاری برنامه ها و فعالیتهای فرهنگی کتاب محور است.

در ادامه محمدرضا بدیع زادگان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد نیز با اشاره به افتتاح کتابخانه عمومی خیر ساز مرحوم حاج حسن سالار، گفت: این کتابخانه سومین کتابخانه روستایی و ۶۰ امین کتابخانه عمومی در شهرستان مشهد است.

محسن هادیان‌فر، رئیس شورای اسلامی روستای فارمد مشهد نیز ضمن قدردانی از خانواده مرحوم حاج حسن سالار، این اقدام را عملی نیکو و یادگاری زیبا از یکی از اهالی روستا در راستای رشد و تعالی فرهنگ ساکنین روستای فارمد دانست.

گفتنی است، روستای فارمد با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰۰ نفر در ۲۳ کیلومتری شهر مشهد واقع شده و نزدیکترین کتابخانه به این روستا کتابخانه عمومی ۹ دی واقع در خیابان رسالت ۵۷ با فاصله ۱۵ کلیومتری از روستا است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=5873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.