19

افتتاح چند کتابخانه سیار دیگر تا پایان امسال در استان

  • کد خبر : 968
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
افتتاح چند کتابخانه سیار دیگر تا پایان امسال در استان
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: هر کتابخانه سیار نقش ۱۰ کتابخانه ثابت را ایفاکرده که از این نظر اهمیت زیادی دارد و قصد ما بر این است که تا پایان امسال کتابخانه‌های سیار استان را به ۲۰ کتابخانه فعال برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در نشست خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب با اصحاب رسانه با بیان اینکه در هفته‌های آینده ۳ کتابخانه سیار دیگر را با کمک مجمع خیران توسعه کتابخانه‌ها در حاشیه شهر احداث خواهیم کرد، افزود: ۵ کتابخانه دیگر هم تا پایان سال در مناطق حاشیه‌ای شهر یا روستاهای بدون کتابخانه عمومی در استان راه‌اندازی خواهد شد.

سبزیان همچنین با تشکر از محمدرضا کلائی شهردار مشهد اعلام داشت: همچنین با همکاری دکتر کلائی در شهرداری مشهد، برنامه‌هایی برای راه‌اندازی دو کتابخانه عمومی در مترو رو خواهیم داشت.
وی همچنین از راه‌اندازی ایستگاه‌های دانایی در تمامی ایستگاه‌های آتش‌نشانی خبر داد و اظهار داشت: هفت کتابخانه عمومی در تربت حیدریه، خلیل آباد، بردسکن، نیشابور، مشهد و چناران در هفته کتاب به عنوان یکی از فعالیتهای اداره کل کتابخانه های عمومی در هفته کتاب یاد کرد.

سبزیان یادآور شد: اتمام پروژه های نیمه تمام مهمترین مشکل در مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان می‌باشد و اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی سعی می‌کند تا پایان سال،  ۲۸ پروژه نیمه‌تمام در این مجموعه را به پایان برساند و امیدواریم با همکاری و همت دیگر ارگان‌ها این پروژه‌ها را که برخی از یک دهه پیش نیمه‌تمام مانده‌اند را به سرانجام برسانیم.

در ادامه این مراسم محمد عین القضات، معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد نیز با اشاره به امضای تفاهم نامه این مجموعه با اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی از فعالتیهای فرهنگی انجام شده در سطح کتابخانه های عمومی در مشهد مقدس تقدیر کرد.

در حاشیه مراسم هم از دو طرح شهروند کتابخوان و صدای کتاب با همکاری اپلیکیشن شهر من رونمایی شد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=968

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.