18
در حاشیه افتتاحیه نخستین سوپر مارکت مالی:

پنجاه میلیون سهامدار در کشور وجود دارد/اولین شعبه بورس کشور در مشهد بود

  • کد خبر : 850
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰:۲۶
پنجاه میلیون سهامدار در کشور وجود دارد/اولین شعبه بورس کشور در مشهد بود
محمدرضا خواجه نصیر نایب رئیس هیئت مدیره بورس ایران گفت: ما چیزی حدود پنجاه میلیون سهامدار در کشور داریم.

محمدرضا خواجه نصیر صبح امروز در افتتاحیه نخستین سوپر مارکت مالی با بیان این مطلب که امروز ما چیزی حدود پنجاه میلیون سهامدار در کشور داریم اظهار داشت: شعبه بورس مشهد اولین شعبه بورس در کشور بود که افتتاح شد که دیگر در کشور تکرار هم نشد و این شعبه تنها شعبه ای بود که با اضافه شدن به بورس کشور تعداد قابل توجهی سرمایه‌گذاری واقعی به این ظرفیت اضافه کرد.

خواجه نصیر تصریح کرد: این مسئله که هشتاد درصد مردم در کشور‌های پیشرفته دنیا زندگی و معیشتشان با بخش بورس و بازار سرمایه‌گذاری گره خورده است که این هشتاد درصد دو بخش سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار را در حوزه‌های خرد و کلان تشکیل می‌دهند و بدین منظور اگر بخواهیم سرمایه‌گذاری گسترش یابد بایستی بستر بازار آن فراهم شود.

نائب رئیس هیئت مدیره بورس ایران ادامه داد: همه ما می‌دانیم که شاید پر تواتر ترین خبر یک سال گذشته در حوزه اقتصادی بورس بوده است.

وی اضافه کرد: این درحالی است که در سال گذشته تنها در یک فقره عرضه بورس شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی مبلغی بالغ بر هشت هزار میلیارد تومان در  کمتر یک دقیقه جذب سیستم مالی کشور شد.

وی در اشاره به سوپر مارکت مالی آیبی شاپ گفت: امروز و در مجموعه سرمایه گستر تمام خدمات برای فردی که صاحب پول است را انجام خواهیم ‌داد و آنچه که بانک با سود سپرده برای مشتریان انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: این مجموعه با سود بیشتر و آنچه که کارگزار انجام می‌دهد ما با خدمات بهتری انجام خواهیم داد و همچنین مشاوره سرمایه‌گذاری تغییرات نوع سرمایه گذاری از درآمد ثابت به متغیر و تغییرات نوع بازار سرمایه همگی در این مجموعه امکان پذیر خواهد بود.

افتتاحیه نخستین سوپر مارکت مالی

وی تاکید کرد: نکته اساسی این مجموعه این است که در آینده مسکن، ارز، طلا و… همه بازارهای سرمایه ذیل سوپرمارکت مالی قرار گیرد و افراد در این مجموعه بتوانند بجای آمد و شد میان بازارها در بازار سرمایه اهداف خود را محقق نمایند.

نایب رئیس هیئت مدیره بورس ایران اظهار داشت: قدم دوم سوپر مارکت‌های مالی در جهت صاحبان تولیدی و بخش خصوصی اقدام برداشته خواهد شد و افراد بدین صورت دسترسی به نقدینگی برای فعالیت‌های توسعه، سرمایه در گردش، واردات و…  در مقیاس‌های مختلف ۱۰ میلیارد تومان تا ارقامی مثل ۵۰۰میلیارد را در بازه‌های زمانی مختلف را خواهند داشت.

خواجه نصیر افرود: عمق بازار سرمایه زمانی رقم خواهد خورد که فاصله میان سرمایه‌گذار و فرد نیازمند سرمایه با حذف واسطه‌ها به حداقل خود برسد و در ادامه با انتقاد از بانک‌ها بیان داشت که سیاست تخصیصی بانک‌های کشور به دلیل سود شخصی این نهادها کارآمد نیست.

نائب رئیس هیئت مدیره بورس ایران گفت: در سیستم بازار سرمایه ابزار مالی است که با انتشار اوراق مشارکت حرف اول را می‌زند. عمده تامین مالی هزینه‌های تولیدی مجموعه‌های شهرداری، نفت و… از طریق بازار سرمایه با سرمایه بیش از ۱۰,۰۰۰ میلیارد تومان و با مشارکت مردم انجام می‌شود.

خواجه نصیر بزرگترین مزیت این مجموعه را تامین مالی و ایجاد کارایی در جهت سیستم تخصیص مالی هر سرمایه‌گذار متناسب با محیط خود فرد و اولویت همان مکان و مردم دانست و همچنین ضمن انتقاد از نحوه تخصیص اعتبارات و منابع گفت: قطع به یقین هرگاه به صورت مرکزی نحوه تخصیص منابع انجام می‌شود مبتنی بر نیاز شهرستان‌ها نبوده و برپایه قدرت و لابی نمایندگان بوده است.

خواجه نصیر در پایان گفت: ما امیدواریم تا با برنامه‌هایی که داریم وسیله‌ای باشیم که تخصیص و تجهیز منابع سرمایه‌گذار مبتنی بر تخصیص و تجهیز منابع همان محل یا همراهی خود مردم منطقه باشد تا منافع غیر مستقیم و مستقیم اعم از ایجاد اشتغال و توسعه صورت گیرد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=850

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.