6

صالح آبادی از دولت رفت / رئیس کل بانک مرکزی تغییر کرد / رئیس جدید کیست؟

  • کد خبر : 6122
  • ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
صالح آبادی از دولت رفت / رئیس کل بانک مرکزی تغییر کرد / رئیس جدید کیست؟
در پی پذیرش استعفای علی صالح آبادی از ریاست کل بانک مرکزی، رئیس جدید بانک مرکزی از سوی هیات دولت تعیین شد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین،مصطفی قمری وفا، سخنگوی بانک مرکزی از پذیرش استعفای علی صالح آبادی خبر داد.پایگاه اطلاع رسانی دولت نیز اعلام کرد با رأی اعتماد هیئت دولت؛ محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی شد.

پیش از این اخباری در خصوص برکناری قریب الوصوع صالح آبادی منتشر شد.با این حال وی در مصاحبه مطبوعاتی اش این موضوع را تکذیب کرد.خداحافظی صالح آبادی از بانک مرکزی در حالی اتفاق افتاد که قیمت ارز رکوردهای تاریخی جدیدتر کانال چهل هزار تومان را تجربه کرده است .

وی یکی از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق بود که حالا از دولت جدا شده است.سهم دانش آموختگان دانشگاه امام صادق در دولت سیزدهم بالاست .پیش از وی عبدالملکی نیز از کابینه جدا شد و از وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی استعفا داد.

محمدرضا فرزین پیش از این مدیرعاملی بانک ملی (از آبان ۱۴۰۰)، رییس هیئت مدیره بانک کارآفرین از سال ۱۳۹۲ و مدیرعامل این بانک در سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰بود.

عضویت حقیقی شورای پول و اعتبار به‌ عنوان نماینده رئیس‌جمهور، عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی، دبیری کارگروه طرح تحول نظام بانکی و دبیر کارگروه ارزش‌گذاری پول ملی از جمله سوابق فرزین در حوزه پولی و بانکی در سالهای گذشته است.

پیش از این صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی بود.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=6122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.