6

بین مردم و مسولین دیوار بی اعتمادی نکشیم

  • کد خبر : 2194
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
بین مردم و مسولین دیوار بی اعتمادی نکشیم
استاندار خراسان رضوی گفت: مراقب باشیم به شیوه ای رفتار نکنیم که مردم احساس کنند فاصله ای بین مسولین و آنها وجود دارد و دیوارهای بلند بی اعتمادی بوجود نیاوریم که زنگ خطری برای انقلاب است.

به گزارش پایگاه خبری شرق نگار، محمدصادق معتمدیان در ادامه سفر به شهرستان خواف از شهر قاسم‌آباد بازدید و با مردم این منطقه گفتگو کرد.

معتمدیان در ابتدای سخنان خود اظهار کرد: ما بدنبال ترویج فرهنگ مطالبه گری در سطح استان هستیم و مدیران ما دلسوزانه در این شرایط سخت بدنبال حل مشکلات مردم هستند.
وی افزود: وظیفه شرعی و قانونی ما بعنوان خدمتگزاران مردم این است که کنارشان باشیم تا احساس تنهایی نکنند، زیرا مردم شریف ما در اخرین ازمون در این شرایط سخت با حضور در پای صندوق های رای وفاداری شان را به نظام و انقلاب تایید کردند.
وی با بیان اینکه همه ما باید قدر لحظات خدمت گزاری را بدانیم زیرا دوران مدیریتی کوتاه مدت است، یاداور شد: طوری عمل کنیم که زمانی که از مسولیت ها جدا شدیم افسوس ان دوران را نخوریم، همه مدیران باید با همه توان تمام قد در خدمت مردم باشیم.
معتمدیان عنوان کرد: مراقب باشیم به شیوه ای رفتار نکنیم که مردم احساس کنند فاصله ای بین مسولین و انها وجود دارد و دیوارهای بلند بی اعتمادی بوجود نیاوریم که زنگ خطری برای انقلاب است.
وی با تاکید بر اینکه ما از جنس مردم هستیم و ارتباط با مردم باید اولویت کار مدیران باشد خاطر نشان کرد: شهرستان خواف وسیع است و از قطب های دامداری استان بنابراین باید برنامه ریزی دقیقی روی این موضوع انجام شود.
وی افزود: با توجه به دوران سخت خشکسالی بحث توافقی خرید دام از عشایر در جهت جبران ضرر و زیان این عزیزان در حال پیگیری می باشد.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: هم اکنون بحث نهاده های دامی را در ۴ مرحله انجام دادیم و این سهمیه ها بطور ویژه از سوی جهاد شهرستان خواف، با توجه به وضعیت دامداری منطقه تخصیص خواهد یافت.
معتمدیان با اظهار اینکه بحث ابخیزداری و ابخوان داری یکی از اولویت هایی است که بصورت جدی به ان خواهیم پرداخت افزود: امیدواریم در مناطقی که میزان بارندگی کم است بخشی از نگرانی های ما مرتفع گردد.
استاندار خراسان رضوی در خصوص اشتغال ساکنان این منطقه یاداور شد: در این منطقه بزرگترین معادن سنگ اهن کشور وجود دارد که طبیعتا در تولید ثروت اثر گذار هستند و مردم انتظار دارند بخشی از منافع این معادن به آنها برسد.

گفتنی است، پیگیری برای حل مشکل شوری آب، دستور برای الحاق و تامین زمین جهت ساخت مسکن، اختصاص سهمیه آرد و نهاده‌های دامی، اختصاص اعتبار به شهرداری برای اقدامات عام المنفعه، پیگیری برای احداث مجتمع‌های دامداری و اختصاص اعتبار برای لایروبی قنوات شهر قاسم‌آباد شهرستان خواف از دیگر موضوعاتی بود که استاندار خراسان رضوی بعد از پیگیری و مطالبه تلفنی از مدیران مربوطه در جمع مردم برای آنها قول مساعد داد.

استاندار خراسان رضوی همچنین با حضور در منزل شهیدان جواد و حسین زنگنه با خانواده این شهدای والامقام دیدار و یاد و خاطره همه شهیدان دوران دفاع مقدس را گرامی داشت.

معتمدیان همچنین پس از بازدید و گفت‌وگو با مردم روستای هم زارع و استماع مشکلات آنان اظهار کرد: با توجه به مشکلات و محرومیت‌هایی که روستای هم زارع دارد، نیازمند تمرکز بیشتر بر روی این روستا هستیم.

وی همچنین پس از استماع گلایه تعدادی از بانوان نسبت به قطع یارانه های شان اظهار کرد: کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) ، افرادی که در این روستا مشکلات معیشتی داشته و تحت پوشش جایی نیستند را حمایت خواهد کرد.

معتمدیان به ظرفیت‌های اعتباری و تسهیلاتی نهادهای حمایتی اشاره کرد و گفت: در بحث مسکن، زمین و وام بلاعوض شرایط محیا است و بنیاد مسکن و بهزیستی اعتبارات خوبی دارند که نیاز است در مناطق محروم این اعتبارات داده شود. در این راستا حتما بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی باید در این منطقه حضور پیدا کنند و ظرفیت ۵۰ میلیون وام بلاعوض و ۱۰۰ میلیون وام قرض الحسنه را برای مردم توجیه نمایند تا مردم از این امتیاز خوب استفاده کنند.

 

در ادامه این دیدار شهردار نشتیفان مواردی را در حضور استاندار خراسان رضوی مطرح کرد.

وی گفت: شهرداری نشتیفان در سال ۱۳۸۳ از روستا به شهر ارتقاء یافته و هم اکنون ۱۲ نفر جمعیت دارد.
وی خاطر نشان کرد: شغل اکثر مردم در نشتیفان کشاورزی و دامداری است و جدیدا نیز به صنعت و حمل و نقل روی آوردند با توجه به مناطق معدنی که در شهر وجود دارد.
وی با بیان اینکه بودجه مصوب سال ۹۹ ما ۵و نیم میلیارد بوده و امسال به ۲۶ میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان ارتقاء پیدا کرده یاداور شد: مهمترین پروژه شاخصی که در سال ۹۹ انجام دادیم احداث پارک بانوان بوده به مساحت ۶ هزار متر مربع با هزینه کرد از محل ماده ۵۸ که اماده بهره برداری است.
شهردار نشتیفان خاطرنشان کرد: آسفالت معابر شهری پروژه دیگر  ما است که در حدود۶۰ هزار متر مربع بوده است.
وی از واگذاری میزان ۵ هکتار از اراضی بنیاد مسکن، اعتبار جهت اجرای پارک جنگلی، در خصوص تملک ۵ هکتار از بوستان شهری که به شهرداری واگذار شده و باقی مانده آن بلاتکلیف مانده،اعتبار لازم جهت ایجاد دیوار ساحلی و… بعنوان سایر پروژه ها و برنامه های در حال پیگیری این شهر نام برد.

 

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2194
  • نویسنده : کمال حسینی
  • ارسال توسط :
  • منبع : استاندار خراسان رضوی در جریان سفر به رشتخوار:
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.