17
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی:

احیای ایوان تاریخی طرق با مشارکت میراث فرهنگی و آستان قدس

  • کد خبر : 875
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
احیای ایوان تاریخی طرق با مشارکت میراث فرهنگی و آستان قدس
ایوان تاریخی طرق با مشارکت میراث فرهنگی و آستان قدس احیا و بهره برداری می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: توافق لازم با آستان قدس صورت گرفته تا اقدامات احیا و بهره برداری در محدوده و حریم اثر تاریخی مصلی طرق انجام شود.
به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر امروز شنبه سوم آبان ماه ۱۳۹۹ در بازدید از ایوان تاریخی طرق با بیان این مطلب افزود: در پی درخواست شهروندان مبنی بر بازدید از این اثر تاریخی، به همراه معاون میراث فرهنگی و کارشناسان مربوطه در محل حاضر شده تا با حضور در محل بررسی های کارشناسی را برای توافق با آستان قدس رضوی نهایی کنیم.
او ادامه داد: پیش از این طی سال گذشته مطالعات تعیین محدوده و حریم و ضوابط عرصه و حریم این اثر تاریخی انجام و پس از تصویب در استان مراحل تصویب در وزارت را طی کرده وبه استان نیز ابلاغ شده است.

مکرمی فر یادآور شد: قبل از این اقدامات پژوهشی، مطالعات باستان شناسی و گمانه زنی هایی در این محدوده صورت گرفته و عرصه و حریم تدقیق شد و پس از ابلاغ ضوابط عرصه و حریم توافق هایی هم با آستان قدس انجام شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: با پژوهش های باستان شناسی دیگری که در بخشی از عرصه صورت گیرد بستر لازم برای انجام اقدامات احیا این اثر تاریخی فراهم خواهد شد و براساس توافق بین میراث فرهنگی و آستان قدس اقدام خواهد شد.
مکرمی فر اظهار کرد: امیدواریم این ظرفیت برای گردشگران و علاقه مندان مورد بهره مندی قرار گیرد.
مکرمی فربا بیان این که براساس درخواستی که شهروندان داشتند درباره چگونگی اقداماتی که باید در اطراف ایوان طرق انجام شود، که از محل بازدید شد، تاکید کرد: آستان قدس در خارج از محدوده، عرصه و حریم اقدامات شایسته ای انجام داده است و لازم است براساس ضوابط میراث فرهنگی اقداماتی در محدوده، عرصه و حریم این اثر تاریخی انجام شود.

او تصریح کرد: گام بعدی در ایوان طرق تدقیق پژوهش های باستان شناسی در عرصه و حریم ایوان خواهد بود و امیدواریم با پژوهش های صورت گرفته و نتایج پژوهش ها و توافقات میراث فرهنگی و آستان قدس رضوی از این ظرفیت شهروندان و گردشگران استفاده و بهره مندی مطلوبی داشته باشند.

مکرمی فر تاکید کرد: وضعیت فعلی تغییر پیدا خواهد کرد و فضای محدوده ایوان علاوه بر گردشگران ، مورد استفاده اهالی نیز قرار خواهد گرفت.
گفتنی است: چندی پیش تعدادی از اهالی طرق خواستارحضور مدیر کل و بررسی وضعیت ایوان تاریخی طرق بودند که مدیرکل، معاون میراث فرهنگی و کارشناسان مربوطه به درخواست شهروندان در محل حاضر شدند.
شهروندان برای انتقال هر گونه پیام، انتقاد و پیشنهاد به مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از طریق شماره ۰۹۳۷۶۱۵۲۴۴۶ در فضای مجازی ارتباط برقرار کنند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.