6

صادرکنندگان سربازان و افسران جبهه اقتصادی کشور هستند

  • کد خبر : 3074
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
صادرکنندگان سربازان و افسران جبهه اقتصادی کشور هستند
عضو هیئت‌مدیره و اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت صادرکنندگان که با وجود تمامی تحریم‌های اقتصادی، صادرات خودشان را انجام داده‌اند، سربازان و افسران در جبهه اقتصادی کشور هستند.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، نشست خبری صادرکنندگان خراسان رضوی با اهالی رسانه، به مناسبت رو ملی صادرات برگزار شد.

نبی‌زاده عضو هیئت‌مدیره و اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: اتحادیه صادرکنندگان در سال ۱۳۸۴ شروع به فعالیت و با حمایت اتاق بازرگانی تشکیل شده است.

وی افزود: این اتحادیه با وظیفه حمایت از صادرات برای کشورهای هدف تشکیل شده و اهدافی چون اطلاع‌رسانی، تسهیل‌گری صادرات، انعکاس مسائل صادراتی کشورهای هدف ، آموزش و رفع موانع آموزشی را دنبال خواهد کرد.

وی گفت: صادرکنندگان را می‌توان سربازان و افسران کشور در جبهه اقتصادی کشور دانست که با وجود تمام فشارها و تحریم‌های اقتصادی، صادرات خودشان را انجام داده و علی‌رغم این مسائل، رشد صادرات خوبی را در کشور شاهد بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: تمام کشورهای توانمند دنیا مبنای حرکت خود را صادرات گذاشته‌اند و طبق آمار موجود، هرساله شاهد رشد منطقی صادرات بوده‌ایم و تمام این رشد هم توسط خود صادرات کننده صورت گرفته است.

نبی‌زاده گفت: مبنای ایجاد بسیاری از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی استان نیز صادرات بوده و بسیاری از واحدهای توانمند ما در حوزه تولید، صادرات را مبنای کار خودشان قرار داده‌اند.

وی افزود: یک از اصلی‌ترین مشکلات ما بحث واگن بوده که با پیگیری‌های اتحادیه صادرکنندگان به موفقیت‌های خوبی در این امر رسیده‌ایم.

دکتر جواد نیشابوری نائب‌رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی نیز گفت: آمار صادرات  کشور در ۶ ماه نخست سال در حدود ۲۳ میلیارد دلار و واردات کشور نیز ۲۲ میلیارد دلار بوده و متاسفانه تراز مالی کشور منفی یک‌میلیارد دلار شده است.

وی گفت: ۱۳۳۷ هزار تن کالا به ارزش ۶۴۶ میلیون دلار از ۷ گمرک استان صورت گرفته که ۲۴ درصد از لحاظ وزنی و از لحاظ ارزش دلاری نیز ۱۱ درصد نسبت به  سال ۹۹ افزایش داشته‌ایم.

وی افزود: واردات استان هم ۹۰ هزار تن به ارزش ۲۵۸ میلیون دلار از کلیه گمرکات استان بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹  حدود ۷۸ هزار تن به ارزش ۱۸۵ میلیون دلار بوده است.

نائب‌رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: صادرات سبب رشد توان تولید شده و صادرات ما به کشورهای عراق، پاکستان، قرقیزستان و اسپانیا و واردات کالاهای ما از کشورهایی نظیر امارات، ازبکستان، چین، هند و ترکیه بوده است.

حسین محمدیان، عضو اتحادیه صادرکننگان خراسان رضوی نیز گفت: اگر به اقتصاد متصل نشویم، در مراودات بانکی و مسائل زیرساختی بانکی به مشکل خواهیم خورد.

وی افزود: صادرکنندگان ما امروزه برای نقل‌وانتقال پول مواد اولیه کالاها به مشکلات اساسی روبه‌رو هستند و همسایگان ما نیز هیچگونه همکاری‌ای نمی‌کنند.

وی با بیان این نکته که در بخش صادرات به شدت افت داشته‌ایم و صادرکنندگان ما با کج‌سلیقگی مدیران هیچگونه حمایتی نمی‌شوند خاطرنشان کرد: از شهرداری مشهد درخواست حمایت از صادرکنندگان نمونه را داریم.

وی در رابطه با درآمد حاصل از صادرات کشورهای همسایه،  گفت: کشور امارات از برگزاری نمایشگاه اکسپو، مبلغی در حدود ۷ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.