12

آئین افتتاحیه اولین توربین بادی شهرستان خواف با حضور استاندار خراسان رضوی

  • کد خبر : 3232
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
آئین افتتاحیه اولین توربین بادی شهرستان خواف با حضور استاندار خراسان رضوی
استاندار خراسان رضوی در اولین سفر شهرستانی خود به شهرستان خواف سفر و اولین توربین بادی این شهرستان را افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، استاندار خراسان رضوی در افتتاحیه این مراسم گفت: شهرستان خواف دارای مزیت‌های فراوانی بوده و ما باید از این نعمت خدادادی بهترین بهره‌وری را داشته باشیم.
وی در ادامه افزود: مهمترین چیزی که مسئولین باید توجه داشته باشند حضور مردمی هست و دولت قرار نیست به تصدی‌گری بپردازد و باید موانعی که در سر راه فعالیت‌های اقتصادی هست را برداشته و از همه نهادهای مردمی درخواست ورود به این امر و حوزه را خواهیم داشت.
وی گفت: ما بسیار امیدوار هستیم که در زمان کوتاهی شرایط مالی مردم رو به بهبودی پیش رفته تا نفع این مسئله بر مردم و همچنین سرمایه‌گذارانی که در این امر و با جان و دل سرمایه خود را آورده‌اند برسد.

علیرضا جامی عضو هیئت مدیره گروه راه‌نو و پدیده مروزیست ضمن تشکر از حضور استاندار خراسان رضوی به تشریح اولویت‌های این شرکت اشاره کرد و افزود: اولویت اول اقتصادی خراسان رضوی در رابطه با توسعه آن، انرژی‌های تجدیدپذیر بوده و کوریدور بادی خواف اولین در ایران و سومین در جهان می‌باشد.

وی در ادامه گفت: ما این امکان را داشته و می‌توانیم با دو برابر راندمان جهانی در ایران برق تولید کرده و می‌توانیم تا یک‌سوم برق ایران را تامین کنیم.

وی یادآور شد: بزرگترین خریدار برق ما کشور افغانستان خواهد بود و همچنین توسعه صنعت ساخت توربین‌های بادی اولیت دوم ما خواهد بود.

وی گفت: این صنعت بهترین و بهینه‌ترین صنعت تولید برق بوده که فاقد استفاده منابع طبیعی مثل آب بوده، تولید دود و دی‌اکسید کربن نداشته و فاقد آلایندگی و نیروی انسانی اندکی را استفاده خواهد کرد و همچنین تاسیسات پیچیده خاصی را استفاده نخواهد کرد.

 

 

استاندار خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی

 

یسری خرسند مدیرعامل شرکت پدیده مروزیست نیز در رابطه با اهداف این شرکت توضیحاتی را ارائه کرد.

وی گفت: انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله انرژی‌های طبیعی و قابل دسترسی است که صورت آرمانی نداشته اما استفاده از آنها موجب کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی، و افزایش اشتغال است.
وی در ادامه افزود: از این رو با توجه به سیاست‌های دولت و دولت‌مردان و افق‌های جهانی، شرکت پدیده مروزیست اقدام بهره‌وری از انرژی‌های نو در افزایش درجه امنیت سیستم انرژی کشور ایفا نموده و تاثیر آن بر کسی پوشیده نیست.

سنجرانی فرماندار خواف در ادامه جلسه ضمن تشکر از استاندار خراسان رضوی که در اولین برنامه استانی خود به این شهر آمده، درخواست توجه استاندار به ایجاد قرارگاه تولیدی و عملیاتی را خواستار شد.
وی گفت: کل نیاز خراسان به برق مصرفی ۱۳۰۰ مگاوات بوده که در این منطقه ۱۲/۵ مگاوات برق تولیدی داشتیم.
وی همچنین به راه‌اندازی راه‌آهن خواف به هرات اشاره کرده و خاطرنشان نمود که با راه‌اندازی این خط بتوان پیشرفت این منطقه را شاهد بود.
فرماندار خواف در راطه با اشتغال‌زایی در این شهرستان افزود: این شهرستان می‌تواند ۳۰ هزار فرصت شغلی در استان را فراهم آورده که این امر نیازمند یاری مسئولان است.

در ادامه علومی، معاون توسعه برق استان و در ابتدا به ذکر گزارشی از نیروهای بادی این منطقه پرداخت و افزود: بهترین تونل بادی ایران و حتی جهان در خواف بوده
و باید سعی شود از انرژی‌های خوبی که در این منطقه وجود دارد استفاده شود.
وی بیان کرد: با بهره‌مندی و استفاده از این نیروگاه چیزی در حدود ۸۵۰ میلیون لیتر صرفه‌جویی در سوخت گازوئیل صورت خواهد گرفت.
وی در ادامه به صادرات برق به کشور افغانستان اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذاران در این حوزه می‌توانند با سرمایه‌گذاری از سود بسیار خوبی بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3232

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.