9

۱۶ جاذبه گردشگری مشهد که باید حتما ببینید

  • کد خبر : 5892
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
۱۶ جاذبه گردشگری مشهد که باید حتما ببینید

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار به نقل از خبرآنلاین، سالانه چندین میلیون مسافر به مشهد سفر می‌کنند و می‌توان گفت شهر مشهد یکی از پربازدیدترین شهرهای ایران محسوب می‌شود. جدا از ماهیت مذهبی این شهر، مکان های دیدنی مشهد نیز بسیار زیاد است و ماهیت تفریحی نیز دارد. بسیاری از کسانی که قصد سفر به […]

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار به نقل از خبرآنلاین، سالانه چندین میلیون مسافر به مشهد سفر می‌کنند و می‌توان گفت شهر مشهد یکی از پربازدیدترین شهرهای ایران محسوب می‌شود. جدا از ماهیت مذهبی این شهر، مکان های دیدنی مشهد نیز بسیار زیاد است و ماهیت تفریحی نیز دارد.

بسیاری از کسانی که قصد سفر به مشهد را دارند، تمایل دارند در کنار زیارت، از «جاذبه‌های گردشگری مشهد» نیز دیدن کنند تا سفری تمام و کمال را به ثبت برسانند.

اگر بخواهیم جاذبه‌های مشهد را به سه دسته تقسیم کنیم، این تقسیم‌بندی شامل جاذبه‌های تفریحی، جاذبه‌های تاریخی و مراکز خرید می‌شود که هر کدام علاقه‌مندان بسیار زیادی دارد.

منبع ما در معرفی این جاذبه های گردشگری، مقاله جامع « جاهای دیدنی مشهد؛ معرفی ۱۵۴ جاذبه دیدنی مشهد» بوده است. در صورت تمایل می توانید اطلاعات تکمیلی را از آن مقاله مطالعه کنید.

معرفی جاهای دیدنی مشهد برای تفریح

 

Chali Dareh entertainment

۱.طرقبه

طرقبه از مناطق شناخته شده و خوش آب و هوای استان خراسان رضوی است و تنها چند کیلومتر با مرکز شهر مشهد فاصله دارد. بسیاری از مسافران هنگام اقامت در مشهد حتما از این منطقه خوش آب و هوا بازدید می‌کنند. یکی از منطقه‌های تفریحی و جذاب طرقبه، مجموعه گردشگری چالیدره بوده که دارای سد آبی وسیعی است که بسیاری از امکانات تفریحی آبی را برای بازدیدکنندگان فراهم ساخته است. در چالیدره می‌توان از تفریحاتی همچون ماهیگیری، غواصی، قایق سواری، لنج سواری، تله سیج، تله کابین، بانجی جامپینگ، زیپ لاین و بسیاری از تفریحات دیگر استفاده کرد.

۲.جنگل جیغ

شاید اسم ترسناکی داشته باشد اما ماهیت آن جز زیبایی و آرامش چیزی را در بر ندارد. این جنگل زیبا و خوش آب و هوا در روستای سربرج واقع در ناحیه طرقبه قرار دارد که برای فصل تابستان بهترین گزینه محسوب می‌شود.

۳.دشت ارغوان

دشت ارغوان انتخابی ایده‌آل برای افرادی است که در فصل بهار به مشهد سفر می‌کنند. بسیاری از مشهدی‌ها نیز در فصل بهار از این دشت زیبا بازدید می‌کنند چرا که ارغوان‌های زیبای این دشت در بهترین حالت خود نمایان می‌شوند. این دشت در ۵ کیلومتری طرقبه قرار دارد و از زیباترین «جاهای دیدنی مشهد» محسوب می‌شود.

۴.شاندیز

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری مشهد، منطقه ییلاقی شاندیز است. شاندیز را بیشتر با غذای معروف و خوشمزه آن یعنی شیشلیک می‌شناسند و بیشتر رستوران‌های بزرگ و روباز مشهد در این ناحیه قرار دارد. اگر شما نیز به مشهد سفر می‌کنید، باید حتما طعم شیشلیک شاندیز را تجربه کنید. بسیاری از رستوران‌های این منطقه به صورت باغ رستوران است و افراد می‌توانند یک روز کامل را در هوای مطبوع شاندیز سپری کنند و غذایی گرم صرف کنند.

۵.مرکز خرید پدیده شاندیز

یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید شاندیز، پدیده شاندیز است که بسیاری از مشهدی‌ها و مسافران سایر شهرها از آن بازدید می‌کنند.

پارک‌های مشهد؛ مهمترین جاذبه پاییز و بهار

 

Mellat Park

اگر قصد سفر به مشهد را دارید، از پارک‌های معروف و شناخته شده آن نباید غافل شوید. بخصوص اینکه بسیاری از این پارک‌ها قدمت زیادی دارند و جزو جاذبه‌های تفریحی مشهد محسوب می‌شوند.

۶.کوهسنگی

کوهسنگی حدود صد سال پیش تنها بخش وسیعی از طبیعت اطراف مشهد محسوب می‌شد اما سپس با گسترش شهر مشهد در بخشی از فضای شهری قرار گرفت و به یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های مشهد تبدیل شد. کوهسنگی یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های مشهد محسوب می‌شود و بیشتر از هر چیز دیگری به‌خاطر دو کوه‌ سنگی و بزرگش معروف شده است. در این پارک، دو دریاچه مصنوعی ساخته شده که به معتدل شدن هوای آن کمک بسیار زیادی کرده است.

۷.پارک ملت

یکی دیگر از پارک‌های معروف مشهد پارک بزرگ ملت است که به‌دلیل داشتن شهر بازی از سایر پارک‌ها متمایز شده است. بزرگ‌ترین چرخ و فلک خاورمیانه در شهربازی پارک ملت قرار دارد و بسیاری از گردشگران دوست دارند آن را تجربه کنند. این پارک علاوه بر شهر بازی دارای یک آمفی تئاتر بزرگ است و بسیاری از تئاترهای بزرگ شهر در آنجا برگزار می‌شود. همچنین دارای استخر، زمین‌های بازی و یک پارک ویژه مخصوص بانوان است.

۸.سرزمین موج‌های آبی

سرزمین موج‌های آبی، بزرگ‌ترین پارک آبی ایران است که هر مسافری را که به مشهد سفر می‌کند، به خود جذب می‌کند. این مجموعه دارای دو سالن بزرگ مجزا برای آقایان و بانوان بوده و از انواع سرسره‌های آبی و هیجان انگیز برخوردار است. بسیاری از تورهای گردشگری همچون تور مشهد از تهران بازدید از این مجموعه تفریحی و جذاب را در برنامه خود قرار دارند.

مراکز خرید مشهد

مراکز خرید مشهد در سال‌های اخیر رشد بی‌سابقه‌ای داشته و به‌دلیل حضور زائران و گردشگران مختلف از سراسر ایران و کشورهای دیگر به اهمیت آن افزوده شده است.

۹.مجتمع تجاری الماس شرق

اگر به مشهد سفر کرده باشید، حتما در یکی از بازارهای تجاری معروف مشهد توقف خواهید داشت.

مجتمع الماس شرق یکی از بازارهای شناخته شده مشهد است و علاوه بر تنوع بسیار بالا در محصولات دارای امکاناتی همچون شهربازی سرزمین عجایب، کنسول‌های بازی رایانه‌ای، اتاق بیلیارد، دارت، بولینگ، سینما ۶ بعدی، اتاق گریم و عکاسی است.

۱۰.مرکز خرید آرمیتاژ گلشن

این مرکز خرید در خیابان هفت تیر مشهد واقع شده یک برج ۳۴ طبقه است و فروشگاه‌های آن محصولاتی همچون انواع پوشاک، لوازم خواب، آشپزخانه، ساعت و جواهرات، لوازم آرایشی و ده‌ها محصول دیگر را ارائه می‌دهد.

۱۱.مرکز خرید پروما

مرکز خرید پروما در مرکز شهر مشهد قرار دارد و دارای ۲۵۰ واحد تجاری است. این مرکز خرید نیز بیشتر محصولات مختلف را پوشش می‌دهد و از تنوع بالایی برخوردار است. در این مرکز خرید علاوه بر فروشگاه‌های مختلف، امکاناتی همچون رستوران، کافی‌شاپ، سالن بولینگ و بیلیارد و کتابخانه نیز ارائه شده اشت.

جاذبه‌ های تاریخی مشهد

۱۲.حرم امام رضا (ع)

نیازی به توضیح نیست که بیشتر مسافرانی که به مشهد سفر می‌کنند، زائران حرم مطهر امام رضا (ع) هستند و سالانه چندین میلیون زائر از سراسر ایران و کشورهای دیگر به حرم مطهر امام رضا (ع) می‌آیند.

۱۳.آرامگاه فردوسی

علاوه بر بازدید و زیارت از حرم امام رضا، از سایر اماکن تاریخی نیز نباید غافل شوید. یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی مشهد آرامگاه فردوسی است که دقیقا در مشهد قرار ندارد، بلکه در شهر طوس و در فاصله نزدیک از شهر مشهد قرار دارد. بسیاری از ایرانیان و هنر دوستان هنگام سفر به مشهد حتما از این آرامگاه بازدید می‌کنند. در آرامگاه فردوسی، علاوه بر مقبره شاعر بزرگمان، نقاشی‌هایی بسیار زیبا و هنری نیز بر روی دیوارها کشیده شده که داستان‌های زیبای شاهنامه را به تصویر می‌کشد. اکنون آرامگاه هنرمند ایرانی محمدرضا شجریان نیز در آرامگاه فردوسی قرار گرفته است.

۱۴.خانه توکلی

یکی از بناهای تاریخی شهر مشهد، خانه توکلی است که از دیدن آن نباید غافل شد. خانه توکلی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و قدمت آن به دوران قاجار برمی‌گردد. کاشی‌کاری‌ها و آجرکاری‌های نفیس این خانه از مهمترین دیدنی ‌های مشهد محسوب می‌شود. این خانه در نزدیکی حرم مطهر است. بنابراین اگر قصد زیارت دارید، از خانه توکلی‌ها نیز بازدید کنید.

۱۵.خانه داروغه

خانه داروغه متعلق به دوران قاجار است و به دستور یوسف خان هراتی، اولین رئیس نظمیه پس از مشروطه ساخته شده است. این خانه از لحاظ معماری بسیار جالب توجه بوده و به سبک معماری ایرانی و روسی ساخته شده است. اکنون این خانه تبدیل به یکی از مکان‌های گردشگری تاریخی شده که مردم با بازدید از آن می‌توانند با فرهنگ مردم قاجار آشنا شوند.

۱۶.مجموعه تاریخی نادری

مجموعه تاریخی نادری محل آرامگاه نادرشاه افشار، پادشاه ایرانی بوده و اکنون علاوه بر آرامگاه دارای یک موزه بزرگ است. این موزه از دو تالار اصلی برخوردار بوده که در آن انواع سلاح‌ها و لباس‌های مربوط به دوران نادرشاه به نمایش گذاشته شده است.

شهر مشهد و مناطق افراد آن از جاذبه‌های دیدنی گردشگری، تفریحی و تاریخی بسیار زیاد دیگری برخوردار است که شاید پرداختن به تمام آن‌ها در این مقاله نگنجد. سعی کردیم از بین تمامی آن‌ها به مهم‌ترین دیدنی ‌های مشهد اشاره کنیم تا اگر قصد سفر به مشهد را دارید بتوانید با انتخاب بهترین گزینه‌ها سفری لذت‌بخش را برای خود رقم بزنید.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=5892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.