7

۱۴ برگزیده و شایسته تقدیر جشنواره بین المللی شهر همگان معرفی شدند

  • کد خبر : 2426
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳
۱۴ برگزیده و شایسته تقدیر جشنواره بین المللی شهر همگان معرفی شدند
جشنواره شهر همگان با محوریت گروه های خاص و هدف آگاهی بخشی و فرهنگسازی برای این گروه ها عصر امروز به کار خود پایان داد و ۱۴ برگزیده و شایسته تقدیر این جشنواره در ۸ بخش معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری شرق نگار، جشنواره بین المللی شهر همگان با هدف فرهنگسازی و آگاهی بخشی حقوق و نیازهای گروه های خاص به زبان هنر و پژوهش عصر امروز با برگزاری آئین اختتامیه به کار خود پایان داد.
در مراسم اختتامیه این جشنواره فاطمه باقری، سرپرست اداره شهر همگان شهرداری مشهد، اظهار کرد: اداره شهر همگان در شهرداری مشهد با اولویت حمایت از گروه های خاص تاسیس شده است که این گروه ها شامل جانبازان، افراد دارای معلولیت، سالمندان، کودکان و بانوان می شوند، این اداره در راستای اطلاع رسانی و فرهنگسازی حقوق و نیازهای گروه های خاص جشنواره بین المللی شهر همگان را راه اندازی کرده است.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره تلفیق هنر و زندگی است، افزود: منظور از این تلفیق نگاه انتقادی هنرمندان و پژوهشگران به مسائل و دغدغه های اجتماعی افراد دارای معلولیت، بانوان، کودکان و سالمندان است که همواره مورد نظر ما بوده است.
سرپرست اداره شهر همگان شهرداری مشهد با بیان اینکه این جشنواره در محورهای فیلم کوتاه، عکاسی، پادکست و دکلمه، داستان نویسی، انیمیشن و موشن گرافی، طرح پژوهشی، نقاشی و کاریکاتور برگزار شده است، خاطرنشان کرد: تعداد آثاری که به دست ما رسیده است ۱۰۶۲ اثر است که نزدیک به نیمی از آثار ارسال شده در قالب های فیلم کوتاه و عکاسی است.
باقری با اشاره به اینکه جشنواره شهر همگان در سطح بین المللی نیز با استقبال خوبی رو به رو شده است، بیان کرد: از کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، ایتالیا، آثار متعددی ارسال شده است که نشان دهنده موفقیت این جشنواره مردمی در سطح جهانی بوده است.
وی با بیان اینکه به نفر اول برگزیده این جشنواره مبلغ ۵ میلیون تومان و برگزیده شایسته تقدیر ۳ میلیون تومان اهداء خواهد شد، تصریح کرد:
در بخش انیمیشن و موشن گرافی؛ مارال ملایجردی و بهناز فرشی یوسفی، در بخش پادکست و دکلمه؛ غزال موذن و عاطفه عبداللهی لاشکی، در بخش داستان نویسی؛ مهین سارانی راد و محسن مرادی، در بخش عکاسی؛ سید علی حسینی فر و مهدی کاظمی بومه، در بخش فیلم کوتاه؛ مصیب حنایی و تیمور قادری و در بخش کاریکاتور؛ آیت نادری و سهیل محمدی به ترتیب برگزیده و شایسته تقدیر شدند؛ همچنین در بخش‌ های طرح پژوهشی و نقاشی هم برگزیده نداشتیم، اما حسن ربانی و مهدی طوسی شایسته تقدیر شناخته شدند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.