به گزارش پایگاه خبری شرقنگار، مادر شاهیان رئیس جامعه هتلداران خراسانرضوی گفت: امسال در آستانه دهه آخر صفر برای افزایش هرچه بهتر کیفیت خدمت رسانی به زائران کنترل نرخ نامهها و سایر اقدامات نظاراتی با تمرکز ببشتری انجام شد، از جمله این اقدامات حذف نرخ شناور در واحدهای اقامتی در زمان پیک و غیر پیک، تشکیل تیم ویژه بازرسی برای رسیدگی به شکایات و ایجاد ۴ پایگاه نظارتی در اطراف حرم باعث شد تخلفات در سطح هتلها و هتل آپارتمان به صفر برسد و رضایت زائر را به همراه داشته باشد.
او افزود: نرخ هتل بر مبنای کیفیت خدماتی که به مهمان ارائه میدهد باید تعیین شود و مسلما هتل پنج ستاره هزینه جاری و ثابتش بیشتر از سایر هتل هاست و بر همین مبنا باید نرخ محاسبه شود.
وی افزود: اما این نکته حائز اهمیت است به دلیل رقابتی بودن این صنعت در استان نرخ هتلهای مشهد در مقایسه با سایر شهرهای کشور متعادلتر و مناسبتر است.
رئیس جامعه هتلداران خراسانرضوی با بیان اینکه ما ۱۳۸هزار تخت در واحدهای اقامتی داریم ادامه داد: اما در بعضی از ایام حجم ورودی زائر به پنج میلیون می رسد و این درخور شان زائر امام رضا نیست که در چادر و یا حسینیه و مسجد اسکان کند.
مادرشاهیان بیان کرد: اگر ارگانهای مرتبط نرخ عوارض و مالیات و هزینههای انرژی را برای جامعه هتلداری تسهیل کنند مسلما ورود سرمایه گذار به این عرصه بیشتر خواهد شد چرا که این ظرفیت در استان وجود دارد.
او تصریح کرد: ایجاد هتل اکنون صرفه اقتصادی ندارد و اگر کسی به این حوزه ورود میکند تنها عشق و علاقه است. هتلدار اگر سرمایه اش را در بانک پس انداز کند و سود آن را بگیرد بیشتر برایش آورده مالی دارد پس باید از این صنعت حمایت شود و آن هم تنها با تسهیلاتی برای ورود سرمایه گذار به این حوزه است.
رئیس جامعه هتل داران با بیان اینکه باید مدت ماندگاری زائر را در مشهد افزایش دهیم تاکید کرد: متوسط ماندگاری زائر در مشهد تنها ۲روز است که با توجه به ظرفیتهای گردشگری مشهد و شهرستانهای استان این ماندگاری را باید افزایش دهیم.
مادر شاهیان اظهار کرد: خانه مسافرها که از نظر ایمنی و کیفیت پایین خدمات، معضلی برای صنعت هتلداری شدند که نیازمند حمایت تمام دستگاههای مربوطه برای رسیدگی به آنها هستیم.