6
از ۱۵ اسفند ماه پارسال تاکنون:

سفر ۷۳‬ هزار گردشگر خارجی به خراسان رضوی

  • کد خبر : 6800
  • ۰۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
سفر ۷۳‬ هزار گردشگر خارجی به خراسان رضوی
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته تا صبح هشتم فروردین ماه۷۳ هزار گردشگر خارجی به خراسان رضوی سفر کرده‌اند.

به گزارش شرق‌نگار، یوسف بیدخوری اظهار کرد: افزود: از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته تا صبح هشتم فروردین ماه ۷۳ هزار گردشگر خارجی از کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و ترکمنستان به خراسان رضوی سفر کرده‌اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی همچنین به میزان اقامت نوروزی اشاره کرد و گفت: میزان اقامت نوروزی از ۱۵ اسفند ماه پارسال تا صبح هشتم فروردین ماه کنونی ۶ میلیون و ۴۹ هزار و ۸۵ نفر-شب ثبت شد.

وی افزود: پنج میلیون و ۲۸۹ هزار و ۸۱۰ نفر از این میزان اقامت در کلانشهر مشهد به ثبت رسیده است.

بیدخوری با بیان این که در این مدت به صورت میانگین ۵۴ درصد و در مشهد ۵۳ درصد گنجایش اقامتی استان تکمیل شده است اظهار کرد: از میان واحدهای اقامتی رسمی، هتل‌ها با ۶۴۴ هزار و ۹۰۱ نفر – شب، خانه مسافرها با ۵۵۹ هزار و ۲۳۰ نفر – شب و هتل آپارتمان‌ها با ۳۲۲ هزار و ۳۴۸ نفر – شب به ترتیب بیشترین میزان اقامت را در این مدت به خود اختصاص داده‌اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: کمترین میزان اقامت هم در اقامتگاه‌های بومگردی با ۴۴ هزار و ۷۷۴ نفر- شب بوده است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=6800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.