22
در خطبه مجازی جمعه ۲۵ مهرماه بیان شد:

کنایه علم‌الهدی امام جمعه مشهد به روحانی

  • کد خبر : 809
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹
کنایه علم‌الهدی امام جمعه مشهد به روحانی
امام جمعه مشهد گفت: مشکل انحراف بر اثر تحریف در سرنوشت امت، مشکلی است که در پهنه تاریخ تا به امروز ادامه داشته است، یعنی هر جریانی در امت اسلام در رأس قدرت قرار گرفت، منافع و تداوم قدرت سیاسی خودش را با تحریفی در سرنوشت و اجرای اسلام تطبیق کرد.

به گزارش پایگاه خبری شرق نگار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حجت الاسلام و المسلمین سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در سی‌وسومین هفته برگزار نشدن نماز جمعه در مشهد مقدس، مطالبی در مورد رحلت پیامبر اکرم (صلوات‌الله علیه)، غم آینده امت و تحریف جریان اصیلاصیل اسلام، مظلومیت امام حسن مجتبی (علیه السلام)، تحریف تاریخ اسلام در دوران معاصر و تطبیق ناتوانی‌های مدیریتی با تحریف تاریخ را در قالب «خطبه مجازی» جمعه ۲۵ مهرماه بیان کرد.

اهم سخنان امام جمعه مشهد به شرح ذیل است:

مشکل انحراف بر اثر تحریف در سرنوشت امت، مشکلی است که در پهنه تاریخ تا به امروز ادامه داشته است.

یعنی هر جریانی در امت اسلام در رأس قدرت قرار گرفت، منافع و تداوم قدرت سیاسی خودش را با تحریفی در سرنوشت و اجرای اسلام تطبیق کرد، این مشکل مخصوص دوران یزید، معاویه، بنی‌امیه و بنی‌عباس در صدرا اسلام نبود، متأسفانه الان هم همین مشکل وجود دارد.

همین الان هم مردم رفتند سینه‌شنان را  مقابل گلوله داغ گرفتند، بچه‌هایشان را به قربانی پیغمبر فرستادند، یک نظام ولایی تشکیل دادند که کم کم جریان حاکمیت اسلام به آن تداوم وحی و جریان وحی که خط امامت بود منتقل بشود.

با این کیفیت، می‌بینیم یک عده جریان‌های فان را مقابل گلوله داغ گرفتند، بچه‌هایشان را به قربانی پیغمبر فرستادند، یک نظام ولایی تشکیل دادند که کم کم جریان حاکمیت اسلام به آن تداوم وحی و جریارصت‌طلب و قدرت‌یاب در همین عرصه بر اثر این‌که یک روزی به یک فرصتی می‌رسند و قدرتی را به دست می‌گیرند، در شرایط تداوم قدرت و قدرت‌مداری خودشان در مدیریت کشور، هر ضعف و ناتوانی که دارند، این را با یک تحریفی در تاریخ اسلام و سرنوشت امت تطبیق می‌کنند.

این که امروز تاریخ اسلام را تحریف کنند، به پای امام مجتبی مظلومی که هنوز هم مظلوم است، یک نسبت ناروا بدهند و بعد هم توجیه کنند برای خودشان که پس راهکار ما این است که با دشمن بسازیم و دست به دست دشمن بدهیم، همان کاری که امام حسن کرد!

این کار با آن حادثه‌ای که امروز در ثقیفه بنی ساعده رخ داد در حالی که بدن پیغمبر روی زمین بود چه فرقی دارد؟

مسئله تحریف سرنوشت امت اسلام و انحراف در تحریف، در حقیقت مربوط به آن زمان تنها نبود، پیغمبر که می‌گوید «اغتم الامتی»، من غم امت دارم، برای امت امروز اسلام نیز پیغمبر اکرم غمگینند، برای همه پهنه امت جریان‌هایی که بر سر امت می‌آید و در رهگذر سرنوشت سیاسی امت قرار می‌گیرد، پیغمبر را غمگین کرده است.

 

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=809

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.