1

شهرداری‌ها تاثیرات بزرگی بر صنعت گردشگری دارند

  • کد خبر : 4535
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷
شهرداری‌ها تاثیرات بزرگی بر صنعت گردشگری دارند
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران گفت: شهرداری‌ها می‌توانند تاثیرات بزرگی بر صنعت گردشگری کشور داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، علی‌اکبر عبدالملکی در حاشیه همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران که در برج میلاد تهران برگزار شد درباره اهداف حضور در این همایش به خبرنگار شرق‌نگار، گفت: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران در برج میلاد و در دو روز متوالی برگزار خواهد شد.

وی گفت: با توجه به وجود کمیسیون‌هایی که در زیر مجموعه شهرداری و شورای شهر تهران هستند لذا به این نتیجه رسیده بودند که همایشی دو روزه را برگزار کنند و از سرمایه‌گذارانی که در حوزه‌های مختلف با شهرداری همکاری می‌کنند دعوت کرده و همینطور چند کشور که با شهرداری تهران قرارداد خواهرخواندگی دارند نیز در این همایش حضور دارند.

وی با تاکید بر استفاده از این فرصت خوب که توسط شهردای و شورای شهر تهران به وجود آمده، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توانند با حضور در این همایش از فرصت‌هایی که شهرداری در اختیار آنها قرار میدهد استفاده کرده و ما نیز به‌عنوان بزرگترین پارلمان بخش خصوصی کشور که در صنعت گردشگری فعالیت داریم، در اینجا حاضرشدیم تا از برنامه‌ و پکیج‌هایی که شهرداری و شورای شهر تهران برای ترغیب سرمایه‌گذاران در نظر گرفته‌اند در جهت رسیدن به اهداف سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.

عبدالملکی در پاسخ به سوالی در خصوص پیش‌بینی خود از آینده بخش گردشگری با توجه به پشت سر گذاشتن سال‌های کرونایی گذشته، عنوان کرد: آینده بسیار روشنی را برای آینده صنعت گردشگری ایران و به‌خصوص تهران شاهد هستیم و یکی از آرزوهای ما نیز تحول در صنعت گردشگری ایران است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر تاثیرگذاری بسیار زیاد شهرداری‌ها بر صنعت گردشگری، اظهار داشت: شهرداری‌ها منابع، بودجه‌ها و امکانات خاصی را در اختیار دارند و می‌توانند از نظر ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و پکیج‌های خود به صنعت گردشگری پیشرو بوده و در این زمینه اقدامات موثری را انجام دهند و با کمک شهرداری‌ و شورای شهرها می‌توان از فضاهای متروکه و بلااستفاده‌ای که در شهرهای کلان وجود دارد نهایت استفاده را برد.

وی با اشاره به ارائه مقاله خود در سال ۹۴ با عنوان « تاثیر شهرهای کلان بر صنعت گردشگری »، گفت: معظل بزرگی که ما گریبانگیر آن هستیم، رد کردن مصوبه‌هایی که شهرداری و شورای شهرها تصویب کرده‌اند توسط فرمانداری‌ها و استانداری‌هاست و لذا از دولت‌مردان به‌خصوص وزارت کشور می‌خواهیم تا بستری را برای حکمرانی واحد در سرمایه‌گذاری فراهم کنند و تمام دغدغه سرمایه‌گذار به رپایان رساندن پروژه باشد.

عبدالملکی یکی از جذابیت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران را معافیت‌های مالیاتی عنوان کرد و افزود: برای جذب سرمایه‌گذار خارجی باید مزایایی همچون معافیت مالیاتی و دادن مجوز رایگان به سرمایه‌گذار به منظور برگشت سرمایه خود یاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما نتوانستیم نقش خود در صنعت گردشگری را به‌خوبی ایفا کرده و سرمایه‌گذار ما انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری ندارد و هیچکس به اندازه یک فرد وطن‌پرست به کشور خدمت نخواهد کرد و ما باید هنر جذب ایرانی‌های مقیم خارج از کشور که بیش از ۸ میلیون نفر هستند را داشته باشیم.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=4535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.