9
در نشست صمیمی با نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف بیان شد:

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبارات مدرسه‌سازی به تربت جام

  • کد خبر : 4047
  • ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبارات مدرسه‌سازی به تربت جام
وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف تربت جام گفت: 40 میلیارد تومان اعتبارات مدرسه‌سازی در سال 1400 به تربت‌جام پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، یوسف نوری؛ وزیر آموزش و پرورش در سفر هیات دولت به استان خراسان رضوی صبح امروز در شهرستان تربت‌جام حاضر شد و در نشست صمیمی با نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف تربت جام گفت: در سال ۱۴۰۰ چهل میلیارد تومان اعتبارات مدرسه سازی به تربت جام اختصاص یافته است.
وی در این نشست گفت: شعار دولت از مردم، بین مردم و برای مردم است که اگر این کار را انجام دهیم قطعا دولت قوی خواهد شد. اولین کار دولت آقای رئیسی از ابتدا تولید واکسن بود و دانشمندان جوان ما واکسن را ساختند و این از ظرفیت ها است ومقام معظم رهبری فرمودند: امسال سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین است که کل اینها شما هستید.
وزیر آموزش و پرورش گفت: نباید توقع داشته باشیم که دولت همه ما را استخدام کند کسی که مهارت داشته باشد دنبال کار اداری نمی رود و ما در نظام تعلیم و تربیت باید به گونه ای تربیت کنیم که هیچ کس بیکار نباشد الان دیپلم بیکار نداریم چون کار فنی را یاد گرفته است اما متاسفانه دکتر ما اینگونه نیست .
ما در حوزه بهداشت و درمان با تولید واکسن به قدرت رسیدیم. در سلول های بنیادین به قله رسیدیم در حوزه استفاده از انرژی هسته ای برای استفاده صحیح با تلاش شهیدان عزیز به قله رسیدیم و الا امریکا برای ما پای میز مذاکره نمی آید. ثبات و آرامش همین است و دانشمندان و شهدایی چون احمدی مقدم با هدایت رهبری برای ما اقتدار و امنیت آفریدند.
وی در خصوص اعتبارات آموزشی این شهرستان گفت: تامین اعتبار مدارس کانکسی این شهرستان را انجام می دهیم و در زمینه عدالت یکی از کارهای ما این است که باید تمام شهرها را ببینیم و تصویر روشنی به دولت بدهیم و عدالت در پرداخت ها در دولت با جدیت دنبال می شود اما اینکه مردم توقع داشته باشند دولت شش ماهه مشکلات را حل کند اینگونه نیست چرا که نوشتن یک طرح توجیهی برای یک کارخانه هم کمتر از شش ماه انجام نمی شود چه برسد به طرح هادی یک کشور که با این همه تقاضا خیلی سخت است و مقداری صبوری می خواهد.
نوری گفت: باید تلاش کنیم تا دانشکده کشاورزی و هنرستان های فنی ما به سمت نیازهای اینجا بروند و این مستلزم این است آموزش و پرورش ما از حافظه پروری به دنبال مهارت پروری حرکت کند.
در خصوص همسان سازی ها نیز، همسان سازی انجام شده است اما برای کمک به پیشکسوتان و بازنشستگان مقرر شده است تا سقف باز گذاشته شود تا بتوانند تدریس کنند و خلاء و کمبودهای آموزشی را نیز جبران نمایند.

در سفر یک روزه یوسف نوری؛ وزیر آموزش و پرورش به شهرستان تربت جام دبیرستان هفت کلاسه شهید آیت الله غفاری با زیربنای ۶۷۰ متر مربع در دو طبقه درشهر نصرآباد تربت جام افتتاح شد.
وزیر آموزش و پرورش در ابتدای سفر خود به شهرستان تربت جام با خانواده شهید و جانباز دروگر دیدار کرد. وی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور و هیئت دولت گفت: شهدا رفتند تا ما بالاترین قدرت ها در جهان باشیم و اکنون از قدرت های بلامنازع در جهان هستیم.
وی گفت: شما خانواده شهدا، بهشتی هستید و شفاعت شهید را دارید و انشاالله خداوند ما را مدیون شهدا قرار ندهد و بتوانیم در راستای خدمت به مردم بیشتر تلاش کنیم.
در این سفر دکتر رخشانی مهر؛ معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، شوشتری؛ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ومهندس بابایی؛ سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی وزیر آموزش و پرورش و نماینده دولت در سفر استانی هیات دولت به خراسان رضوی را همراهی می کردند.
در ابتدای این نشست ضمن قرائت وصیت نامه شهید خانلری از مادر این شهید دفاع مقدس تجلیل شد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=4047

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 11در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۱۰
  1. پرورش استعداد و مهارت دانش آموزان اوجب واجبات است

  2. لطفا به حال دانش آموزان خاص و ناتوان در گویش هم فکری کنید. سپاس

  3. این دست پروژه های عمرانی همکاری و یک دلی عموم مردم را میطلبد. بنده داوطلب شرکت در امور معماری هستم

  4. زنده باد آقای یوسف نوری
    ممنون از خبرگزاری محترم شرق نگار و همکارانشون

  5. درود برشما

  6. احسنت

  7. خدا خیرتون بده
    منتظر این خبر خوش بودیم
    خواهشا به تربت جام بیشتر بپردازید.
    شهر ما پتانسیل داره به ولله

  8. آقای دکتر نوسازی مدارس اولیت کارتون بزارید بعضی دانش آموزان کلاس درس ندارند

  9. Salam omidvaram movafagh bashin

  10. سلام
    با این بودجه ۴۰ میلیاردی میشه کارها در حوزه آموزش پرورش انجام داد
    بهتره با تجمیع نظرات کارشناسان این حوزه
    سعی در بهبود عملکرد و بازدهی مدارس کنید.
    با تشکر

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.