23

خانواده هنرمند خراسانی سینما و تلویزیون به سوگ مادر نشستند

  • کد خبر : 1006
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷
خانواده هنرمند خراسانی سینما و تلویزیون به سوگ مادر نشستند
خانواده هنری عطار این روزها در مشهد و در ماتم هجران مادرشان عزادار بوده و پیام‌های تسلیت فراوانی را از جامعه هنری خراسان و کشور دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شرق‌نگار، خانواده هنری عطار این روزها در مشهد در ماتم هجران مرحومه بی‌بی فاطمه بیدار فریمان عزادار هستند و بنابراین مورد خطاب ابراز احساسات و پیام تسلیت جامعه هنری خطه خورشید و پایتخت معنوی ایران اسلامی قرار دارند.

بنابراین گزارش، برخی از چهره‌های مطرح هنری کشور از جمله دکتر شاهپور شهبازی استاد دانشگاه و نویسنده و فیلمساز، پرویز صمدی، ارسیا صنعتی، عزیزالله حمید نژاد، عباس لهراسبی ریاست روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، کاظم راست‌گفتار، جواد مزدآبادی،، قاسم خدابنده لو، مهران رستمی، افسون افشار، فرزاد خوشدست، پروفسور مهدی دریابین، بهمن مقصودلو، ساعد نیک‌ذات، دکتر محمودرضا رحیمی، انجمن فیلمبرداران سینمای ایران، انجمن فیلم کوتاه خانه سینما، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، محمد الهی، رضا اصفهانی‌زاده، یونس سوختانلو، مهدی عظیمی میرآبادی، انجمن عکاسان سینمای ایران و … بسیاری از چهره‌های هنری دیگر نیز در روزهای اخیر با پیام های محبت آمیز تسلیت و ارسال دسته گل و تراکت، همدردی خودشان را با خانواده عزادار عطار ابراز کردند.

همچنین هاشم عطار در پاسخ به این ابراز محبت‌ ها طی پیام متقابلی پاسخ گفت:

“باعرض سلام و ادب و احترام.
در هفتمین روز از پرواز مادرم فاطمه بیدار فریمان، از تمامی مهربان یاران، هنرمندان، دوستان و همکاران عزیزی که با پیامها و دعاهایتان برای روح مادرم طلب خیر کرده اید و من و خانواده ام را با زیباترین کلماتتان تسکین بخشیده اید، قدردانی و سپاسگزاری می کنم و از خداوندمنان برای شما عزیزان آرزوی سلامتی و طول عمر را خواستارم و امید است به شرط حیات بتوانم گوشه ای از محبت هایتان را در شادیتان جبران نمایم ان‌شالله.”

این گزارش حاکی است، ابوالفضل «آدین» عطار متولد مهرماه ۱۳۴۷ در مشهد، کارگردان و بازیگر سینما است. وی از اعضای فعال انجمن سینمای جوانان ایران در دهه ۱۳۶۰ است. او اولین فیلم ۱۶ میلیمتری انجمن سینمای جوانان ایران را ساخته و اولین فیلمی که از انجمن سینمای جوانان ایران در بعد از انقلاب در جشنواره‌های جهانی جوایز متعددی دریافت داشت دوباره بر خاک بود که فیلمنامه آن را ابوالفضل عطار نوشته‌است.

هاشم عطار متولد خرداد ۱۳۴۹ در مشهد متولد شد. وی مدیر فیلمبرداری سینما و تلویزیون و همچنین یکی از عکاسان مطرح کشور است. وی همچنین  فعالیت هنری خود را از سال ۶۶ شروع کرد که از اولین کارهای حرفه‌ای او می‌توان به عکاسی فیلم سینمایی لیلی یا من است ساخته کمال تبریزی، بچه‌های آسمان مجید مجیدی و مردی شبیه باران سعید سهیلی اشاره کرد.

رضا عطار متولد مرداد ۱۳۵۷ در مشهد، مدیر تصوریرداری و مستندساز است. او در سال ۱۳۶۶ در نه سالگی با بازی در فیلم‌های کوتاه کار هنری خود را آغاز کرد. وی در سال ۱۳۸۵ پس از سالها تجربه عکاسی در سینماو تلویزیون در مقام مدیر فیلمبرداری آغاز به کار نمود.

همچنین برادر کوچکتر خانواده به نام حسن عطار هم در زمینه صدابرداری و تدوین سینما فعالیت داشته است.

گفتنی است خانواده عطار مادرشان را همواره به عنوان همراه و مشوق‌ اصلی خودشان در عرصه فعالیتهای هنری دانسته اند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=1006

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.